Nämen!

Tänk, att när man väl tycker att man fått så mycket tid över, så känns det nästan som om man fått mindre nu när man går hemma. Kanske för att man inte hinner särskilt mycket hemma om dagarna. I skolan fick man ju ändå en hel del uträttat.

Iallafall. Så kommer det här blogg-inlägget inte alls bli som det var tänkt. Jag hade tänkt skriva att jag skulle stänga av datorn ikväll, och parkera mig i sängen, med en bok. Har sett fram emot det så länge, att bara få ligga och läsa.
Dock råkade jag somna när Liam sov middag idag, och det blev lite längre än planerat. Närmare bestämt 3 timmar!!
Så, han var inte vidare trött ikväll. Kan man förstå. Så, istället, så får läs-kvällen bli en annan kväll, och nu ska jag hoppa i säng och lösa lite sudoku istället.


Dagen har gått riktigt fort, kanske för att vi sov så länge :) Klockan 06.30 vaknade vi, gick upp och vid 8 var vi på väg mot lekparken. Lika bra att vara ute på förmiddagen eftersom jag anade att det skulle bli regn. Ute vad det blåsigt, men ändå rätt skönt att det inte är lika varmt. Sen gick vi in, somnade, vaknade, käkade våfflor, städade och tvättade lite, gick ut, lagade mat, och sen har vi busat. Och busat. Och busat lite till.


Liam har lärt sig ett nytt ord: "nämen". Han låter så gullig när han säger det: "neme" och ser så ynklig och oskyldig ut han bara kan. Och det roliga är att han lyckas klämma ur sig det på exakt rätt tillfälle. Typ som när han "tappar"(läs slänger) något från matstolen, som när han plockar bort blommor ur krukorna, eller något annat bus. rolig, är vad han är!

Nu ska jag slänga mig i sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback