Trollkarl eller grym kock sökes.(även städerska)

Usch vad jag är trött på matlagning. Eller, kanske inte matlagning i sej, men just det där att det ska passa trollet.
Är så trött på att torka mat från golvet, och att stå och laga mat bara för hans skull som jag vet att han tycker om, och som sedan fullkomligt ratas! ÄT UNGE!!!
Igår lagade jag pastagratäng med köttfärs och morötter, cremefraiche, grädde, och philadelphiaost. Supergod vart den faktiskt. Om Liam åt? nej. Så, kanske man skulle köpa sig en trollkarl, som trollade i han lite mat. Eller någon som kunde laga mat som han tyckte om. Antar att ingen skulle kunna göra det bättre än mej, är väl en period kanske. Hur många sätt finns det att koka potatis liksom?

och nyss när jag satt och skrev det här inlägget hör jag något frenetiskt plaskande i köket. Springer dit, och vad ser jag, om inte en hel liter mjölk på golvet, med liam mitt i. Hur fick han ner den? Jag har aldrig sett någon plaska så fort nånsin. Typ, hur mycket hinner jag innan hon kommer och tar mej?? Busfrö!! Kunde inte låta bli att skratta åt honom och hämta kameran. Ska lägga in bilder när tid finnes.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag kan också bli tokig ibland.Maja är askräsen.
Gillar varken potatis eller ris så mkt och en period åt hon bara korv och köttbullar men nu ratar hon köttbullar och vill bara ha pasta.
En ny favorit är keso som hon bara MÅSTE ha annars blir det gap och skrik och så får hon på mackan och vänder den upp och ner så varje morgon får man torka keso på hela köksgolvet.Måttligt kul hehe!!
Flera ggr har jag fått hämta henne från toaletten där hon står och pillar i vattnet i toastolen,usch!!:-p
Kraaam

Postat av: Mirjam

Hemmagjord potatismos brukar vara en klassiker och även kräsna individer tycks gilla det. (Med en skvätt grädde och en del smör i förstås)

Jag kunde inte låta bli att flina när jag läste om
Liam och mjölken. Jag väntar med spänning på bilder. Pussa busfröet på nosen från mej!

Kram!

2008-03-29 @ 11:51:50
URL: http://ninya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback