Ge mig tandborstningstips!

Det här har varit en riktig söndag. Precis som söndagar ska vara, slapp. De senaste söndagarna, har Fredde jobbat så jag och Liam har varit själv hemma, iofs kan vi ju slappa då med, men det blir inte riktigt samma sak när inte hela familjen är samlad. Fredde har varit som ett ök idag, efter utekvällen igår.

Idag blev det ris med biff&bambuskott till middag från Java. MMmmm vad gott, och känns betydligt mindre flottigt än pizza. Mycket mat får man också, så nu har jag en god matlåda tills imorgon.

Någon som har tips på hur man borstar tänderna på en 1½-åring som kniper ihop munnen och skriker vid tandborstning? Jag börjar bli lite panikslagen när det gäller tandborstningen. Det är ju så viktigt, och man MÅSTE ju borsta, men det är inte helt lätt.

Tips, någon?


Kommentarer
Postat av: Mia

Jaa usch tandborstningen på små är inte helt lätt...
Jag har ett litet tips som funkar utmärkt på Ebba...hon brukar få borsta mina tänder samtidigt som jag borstar hennes..eller ja iaf ha min tandborste i min mun..och borsta runt lite..då gapar hon stort och man får borsta bra :-D kanske inte alls funkar på Liam men ni kan ju testa :-)
Kram!

Postat av: Veronica

Vi har börjat med "borsta tänderna" låten och då borstar hon.Vi har hittat på den själva haha!!
Nu ska vi borsta tänderna trallalallala....Prova sjunga lite om att borsta tänderna och skrämma bort tandtrollen sen brukar vi prata mkt om vad vi ska göra sen för att distrahera lite.

2008-05-19 @ 16:50:21
URL: http://vera82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback