Ojämställdheten börjar som barn.

Blir lite ledsen när jag är ute och surfar efter en docka åt Liam. På vissa sajter kan man kategorisöka: "Flicka/pojke", "ålder", "pris" osv. Och tänk att man måste söka på "flicka" för att få upp en docka?? Är det inte ganska sjukt egentligen? Att överhuvudtaget kategorisera upp leksakerna som flick resp. pojkleksaker?

Om någon har en tips på en rolig docka så lämna en kommentar! :) Liam har nämligen börjat tycka om att leka med sin lilla docka, och jag hade tänkt köpa en lite större åt honom med napp och nappflaska, som han kan leka med. Tips?

Kommentarer
Postat av: Mia

Ebba har ju nåra dockor dårå :-D tror att det finns många som det följer med napp och nappflaska till..Ebba har en som heter newborn som kan prata lite och med den följde det med en nappflaska och napp..beror ju lite på hur avancerad du/han vill ha den...och HUR stor du vill att den ska vara? DEn här newborn-dockan är lagomt stor..hon kan bära med den och den får plats i dock-vagnen :-)
Och den dockan är inte helt hård liksom utan den har en mjuk kropp med hårda armar och ben..

Lycka till med letandet och jaa det är helt sjukt att dockor bara står under flick-leksaker...
Kraam!

Postat av: Erica

Jag har inget tips men däremot en JÄTTE KRAM att ge er!

2008-05-19 @ 20:18:56
URL: http://ericaviola.blogg.se/
Postat av: Mia

Ha haa näej men det förstår jag, jag har aldrig satt mig in i bil/traktor-djungeln men jag får nog ta å göra det för när vi är i sandlådan nu så älskar Ebba att köra runt med den enda grävmaskin hon har..sååå man kanske skulle köpa nån mer traktor till henne :-)
Joo då..idag har varit en bra dag..antar att det kanske kommer å kännas bättre å bättre..själva lägenheten trivs jag jättebra med, det är väl kanske själva stället som känns lite off..men det tar sig väl :-)
Kram,kram!

2008-05-19 @ 22:08:30
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Eli

Hej!
På br-leksaker har de en docka som E köpte till sig själv, den är lite större men inte jättestor, det är med nappflaska, fat, sked, blöja osv.
Tror den kostade nånstans kring 200 kr, ej riktigt säker. Den finns som pojke och flicka, försökte få E att köpa en pojkdocka..eller hur att det gick. SUCK!
KRAMAR

2008-05-20 @ 10:12:05
URL: http://carli.blogg.se
Postat av: Malla

Hej Bella.
Tyvärr har jag inget docktips jag kan dela med mig av,men jag håller med om att det är ganska sjukt hur dom kategoriserar. Har både en och två gånger blivit ifrågasatt av expiditer i affärer om jag verkligen ska köpa "den" bodyn till en flicka... Öhh, jA! Puckon.
Lycka till i dockletandet.
KRAM hela dan.

2008-05-20 @ 14:45:30
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback