skoköp

det här med att köpa skor är ju som de flesta vet inte helt lätt. Är en storlek för stor, så är med största sannolikhet storleken under för liten. Iallafall är det så för mig, jämt. Jag har nu insett att det finns något som är ännu mindre lätt. Att köpa skor till barn. De får inte vara för stora, men samtidigt ska det vara 12-15mm att växa i.
Och om det då bara finns 7cm att växa i, samtidigt som nästa storlek är på tok för stor?
Vi hittade ett par jättefina ecco. Dyra som sjutton, men samtidigt tycker jag att det är viktigt att skorna är riktigt sköna. Däremot så var det ju det där "växa-problemet", så vi fick skippa dem. Inte så kul att lägga ut en 500-hundring på ett par skor som ändå inte kommer att räcka till hela sommaren.
Istället blev det ett par gulliver-sandaler, också i skinn. Inte världens snyggaste direkt, men samtidigt, så får det kvitta, bara han får gå i ett par sköna sandaler i sommar! Så, dom blev det. Sen ett par jättesöta tunna tygskor med döskallar. Väl hemma har han sprungit som en galning i sina nya sandaler och vägrat ta av sig dom, så nu har vi fått bevisat att det går utmärkt att springa runt i 170 i dem också.

Idag trodde jag att jag och svärmor skulle garva ihjäl oss. Liam, är en riktigt påhittig och busig kille, och vill testa det mesta. Idag testade han något som kanske inte var världssmart. Han drog ner ett "huckle"(vet inte vad det heter, men ni vet såna här man har på huvudet och knyter där bak) över ansiktet och började famla sig fram. Han kände sig fram med händerna, småsnubblade lite men tyckte det var skitkul. Rätt vad det var tog han fart och började springa, och innan vi hunnit reager hade han sprungit rakt in i dörrkarmen med huvude före.
Jättetaskigt av oss, men vi höll allvarligt talat på att skratta ihjäl oss. Det såg så förbenat roligt ut, att det skulle suttit fint i programmet Americas funniest homevideos. Liam grät, och jag gjorde allt jag kunde för att hålla skrattet tillbaka vilket inte var det allra lättaste. Det kanske låter elakt, men jag lovar att ni också skulle ha skrattat!

Föresten, så har vi inhandlat en till sak till Liam idag. Så fort vi har varit ute, har han sprungit och tagit grannens docksittvagn som står utanför. Han älskar den. Självklart har han fått en alldeles egen nu!
En fin rosa, lila och gul sittvagn som han kör runt, runt, runt med. Han har börjat leka mycket med sin docka nu också, och igår kom han och tog med mig och dockan till badrummet och pekade på blöjorna.
Självklart skulle dockan också ha blöja.

test

Kommentarer
Postat av: jOH

Hahaha, låter urkul men kanske lite elakt... Jag reagerade mest på dockvagnen och dockan, d är ju nästan som om du/ni har gjort ett genusexperiment..=) Jag blev glad/fascinerad över att höra att en liten pojke självmant väljer att leka med dockvagn och docka, intressant!! Jag kanske låter heelknäpp, men jag blev faktiskt en erfarenhet rikare som jag kan berätta för alla genusnördar att man INTE formar barn till att leka med bilar/dockor!

2008-05-15 @ 15:40:09
Postat av: jOH

Oj, glömde, skulle vara kul att hitta på nåt!! Vi får höras om d, har ju läst att du har lika fullt upp som jag med plugg=( Ha d så bra iaf, kraaam påre!

2008-05-15 @ 15:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback