Snart går jag in i dvalan.

Jag har insett att jag är en periodare. Blogg-periodare! Ibland är det överskott på tid, ibland underskott.
Just nu gäller underskott. Den närmsta månaden. Jag har så sjukt mycket att pränta in i min lilla hjärna att jag inte själv riktigt förstår hur det ska gå till, men skam den som ger sej! I can do it!

Idag blickar jag framåt. Smider planer inför sommaren. Kan inte riktigt inse att jag faktiskt ska vara hemma, utan att ha en massa plugg i bakhuvudet. Jag brukar alltid smida planer inför ledighet, planer smo aldrig brukar bli av iallafall. Men det känns på något sätt mycket enklare då.
 So, here it is:
* Fixa bloggen, tills den är som jag vill ha den!
* Fixa ett riktigt, fint fotoalbum med alla bilder på Liam, från första dagen!
* Läsa bok.
* Lära mig photoshop.
* Åka hem, hem till vackra byn.

Nu har jag precis blivit klar med labben som ska skickas in imorgon. Ganska stolt, jag gillar den här kursen, om man bara haft tid att sätta sig in i allt.

För övrigt: Har jag en massa saker att skriva om. Jag avrundar det hela, till att Liam är sjuk, riktigt hängig. Jojja kommer på fredag på blixtvisit, och vi har tittat på ett hus. Vi har dock bestämt oss för att bo kvar här ett år till, spara en massa pengar, och kanske satsa på det nästa år. Vi kommer ju trots allt att ha en hel del pengar extra när fredde börjar jobba, och därmed blir det enklare att spara. Visst är vi dundersugna på att köpa hus, MEN då kommer vi att leva väldigt fattigt och inte ha mkt pengar över till rust som alla billigare hus behöver. Bättre att spara ihop lite, för att kunna köpa ett lite nyare hus någon gång i framtiden. Trots allt kommer vi ju aldrig att bo billigare än vi gör just nu.

Och tillsist, bjuder jag på ett dundergott köttfärslimparecept!
(och säg inte att ni inte gillar köttfärslimpa, för det här är gott på riktigt )

500g köttfärs
1burk creme fraiche
1 påse knorr löksoppa.
1 ägg

Blanda väl, forma till en limpa i ugsnform och grädda på 175grader i ca 40 minuter.
Servera med kokt potatis, brunsås och saltgurka/lingonsylt/vinbärsgele.
Åh vad gott det var.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Ska soppan koka först eller är det bara pulvret som ska i?

Postat av: veronica med fanny ;-) och emma,

hello! ja den där köttfärslimpan e riktigt god,,,har gjort den ett antal ggr, och så enkelt:-) kram

2008-05-05 @ 09:02:47
Postat av: Lena

Jadå, allt kommer nog att ordna sig till slut. POSITIVT TÄNKANDE! Funderar starkt på att testa köttfärslimpan med vegfärs idag. Vi får se. Isf meddelar jag resultatet lite senare. Ha en bra dag hjärtat. Kramar

2008-05-06 @ 11:11:52
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com
Postat av: Sophia

Åh, så bra med snabbrecept! Och åh, så gott det låter! Själv ska jag precis äta stuvade makaroner och köttbullar! :)

2008-05-06 @ 19:01:05
URL: http://jaghetersophia.blogspot.com
Postat av: moster Bodil

Hej på dej!
Super med ett så enkelt recept.Nu vet jag vad vi ska få till middag imorgon.Perfekt!Hoppas att både du och Liam piggar på er.Ha det gott!Kramizar

2008-05-06 @ 20:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback