Tenta nr1 närmar sig.

lyckades pallra mig iväg till skolan idag, för några timmars studier med L, S och S.
Vet inte om jag fick in så mycket på hårddisken(läs hjärnan) idag, men förhoppningsvis stannade något iallafall.
Förmodligen såg jag ungefär ut lika pigg som jag kände mig, för mitt i ingenting hajade jag till av att Lars frågade om jag behövde gå ut på en promenad, för att ta en break. Jag behövde antagligen det, och så fick det bli.


Nu borde jag lägga mig i sängen, och försöka pränta in lite till. Imorgon är sista dagen vi kan plugga, och just nu känns det unegfär som det brukar kännas ett par dagar innan tenta. Nämligen, "det jag inte lärt mig hittills, kommer jag antagligen inte lära mig fram tills tenta heller." Och så är det antagligen. Det är bara så svårt att låta bli att plugga när en tenta närmar sig. Nåååånting borde man väl lära sig.


Nånting som också känns mindre bra är att, hur väl man än kan innehållet i kursen kan man aldrig gå till tentan med känslan att man ska klara det. Han är gör assvåra tentor, och är benhård på att rätta. So it is. Hade vi haft en annan lärare, hade det antagligen varit avsevärt lättare att få ett godkänt. På en tenta med max 40p brukar ca 18 vara godkänt, alltså knappt 50%. På den här tentan gäller över 70% för ett godkänt.


Jaja, klarar jag dne itne nu så klarar jag den sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback