Tjej i en mansdominerad skola.

Varför ska tjejer vara så förbenat komplicerade. Jag är ganska lättad, över att plugga med ett gäng grabbar. Inget tissel-tassel, inga gruppbildningar som inte släpper en annan innanför. Dock är jag ganska glad över att jag inte är helt ensam som tjej. Men, fastän vi är ynka fyra flickor, så dyker problemen upp ändå.
Ibland, är tjejer så otroligt invecklade. Ibland, känner jag mig inte som en, ibland gör jag det.
Idag gör jag inte det. Orkar inte gå in på nånting just nu.

Annars, märks det rätt tydligt att man är omgiven av 95% killar. Om inte mer.
I uppehållsrummet säljs cola och jolt. Inga loka eller annat nyttigt (och godare) vatten. Det säljs chokladbollar, geisha och kexchoklad. Ingen frukt. Sen säljs det djupfryst mat; pizza, potatiskroketter m. flottig sås, osv osv.
Inga sallader, pajer eller soppor. På toaletterna är toasitserna ALLTID uppfällda. Det slår aldrig fel.

Killarna ser ganska likadant ut. Inte som några ekonomikillar, eller jurister direkt. Ja, ni fattar.
Däremot har dom en sak till gemensamt, dom är fantastiskt hjälpsamma och snälla.
tack för det grabbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback