Busschaufförerna som påverkar mina dagar.

Varje dag åker jag buss in till stan, och sedan vidare upp
till skolan. Det innebär att det blir 4 resor per dag. Det i
sin tur, innebär att jag träffar på en hel del olika buss-
chaufförer.

Dag 1.
Jag planerar att ta bussen 7.20 som kommer från Tierp.
När jag är på väg till busshållsplatsen ser jag att det
redan står en buss där. Nåväl, tänker jag, att det är ändå
inte den bussen jag tänkt åka så jag behöver inte
skynda mig dit. Bussen står kvar, men jag tänker att,
den väntar väl inte om folk inte skyndar sig dit.
Jodå. han väntar. och eftersom han ändå väntat
kan jag väl lika gärna kliva in i bussen.
Men då möts jag av en allt annat än glad buss-
chaufför.
-"Hörrödu är man sen får man allt röra på
benhågorna!!".
Jag svarade snällt att jag gått ut för att ta 814
och därför inte var det minsta sen, men eftersom
han valt att stanna så kunde jag lika gärna ta den.
Han muttrar vidare.

Dag 2.
Bussen står och väntar vid kyrkan. Jag visste
att det skulle gå en buss 8.10, och jag visste
också att klockan absolut inte var mer än 8.05.
Eftersom bussarna inte brukar vara tidiga,
snarare sena så småspringer jag lite och tänker
att jag kanske hinner med den här ändå.
Busschauffören säger till mig:
- Du vet väl att det är två saker man aldrig gör.
Jag, som efter erfarenheten från dag 1 blir
lite nervös och svarar:
-Njae, vadå?
varav han svarar:
-Springer efter bussar och karlar!, det kommer alltid nya!

Haha.
Gissa vilken busschaufför som fick mig på glatt
vs dåligt humör?

Kommentarer
Postat av: jOH

Guud vad jag känner igen mig.. En busschaufförs agerande kan påverka en mycket, jag har varit nära att gråta många gånger av att busschaufförer tagit ut sin bitterhet på mig.. Sen finns det de som får en att le, men de är få..

Postat av: Veronica

Hoppas du får åka mer med Stefan för han är en av dom snälla jag lovar ;-)

2008-12-01 @ 08:11:38
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: johanna

faaan vilken ball chaufför nr 2 var :).. jag hade garvat ihjäl mej!! hhehe... lycka till med alla tentor!! puss

2008-12-02 @ 11:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback