ljust vs mörkt.

Jag älskar snö. Jag älskar, älskar, älskar att det nu finns snö till och med här i Uppsala.
Mycket snö till och med. (Våga inte ens nämna ordet plusgrader,fastän jag också hört
rykten om att det kommer inom kort). Just nu är det minusgrader, och det uppskattas!

Jag blir förundrad, över hur hela uppsala verkar stanna upp när snön kommer.
Folk tar sig knappt ut på vägarna, för att det helt enkelt är så mycket snö att ingen
tar sig fram. Surprise alla plogbilar, det kom snö, I ÅR IGEN!!
Vad beror det här på? Finns det helt enkelt inte tillräckligt många plogbilar?
Eller tar det verkligen så lång tid att inse att det faktiskt vräker ner snö.
Ja, det kan man undra. Jag är iallafall glad att Fredrik var hemma imorse,
för jag hade sällan tagit mig fram med vagnen till Dagis.

Sen vill jag tillägna en tanke till alla busschaufförer. Inte nog med att det inte är plogat.
Just en dag som denna ska alla människor med på den där förbenade bussen också.
Såklart, jag skulle inte tagit cykeln jag heller. Så, bussarna är försenade, samtidigt som
hälften av alla som vill åka med faktiskt inte får plats.

Mer då?
Jo, från något så ljust som snö till något dystrare och bittrare.
Fredrik har blivit varslad. Arbetslös. Utan jobb.
Efter att ha haft fast anställning i 5 år fick han vackert lämna sin tjänst på Habia.
Han har länge velat sluta där, men han hade aldrig sagt upp sig utan att ha
hittat ett nytt jobb. Nu blev han illa tvungen att gå ändå.
Det som däremot är positivt är att han har lön i 3 månader till, fast ändå
får vara hemma.

Jag vet att jag borde lägga ut en massa bildar. Jag har en massa bilder.
Men, jag har så många att jag drar på det lite till!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Visst är det mysigt med all snö??love it!!! skittrist med töväder i slutet på veckan=( fyy vad trist att han blivit av med jobbet,sånt är ju aldrig skoj..hoppas han hittar nytt snart.

Kramiz!!

2008-11-24 @ 20:39:50
Postat av: Mirjam

Det suger med allt varslande som för tillfället är enormt. Jag känner en person som lyckats ta sig ett lån, för att köpa en bostadsrätt, en kortare tid därefter blev han varslad. Surt sa räven, men det är bara att bita i det sura och skutta upp på pollen igen!



Hälsa Fredde och pussa liam!

Postat av: Anonym

fy vad trist att bli uppsagd :(

hoppas att han hittar något nytt..snart!

KRAM!!

2008-11-25 @ 13:16:23
Postat av: emma

det var jag som kommenterade här ovan ;)

2008-11-25 @ 13:16:43
URL: http://rockisdelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback