Tema svart på vitt

Idag fick jag äran att hämta på dagis.
Ja, det är bra mycket roligare att hämta
än att lämna, det säger liksom sig självt!

Han såg ut att ha det så mysigt där han
satt och byggde pärlarmband. Tänk
att han har blivit så stor!

Ja, och min dag har varit ungefär lik
som alla andra dagar. Föreläsning och labb.
Det känns både i kropp och själ att det gått
en bit inpå terminen. Tröttheten och lessheten
smyger sig på, och även stressen inför
tentorna som närmar sig med stormsteg.

Idag har jag haft alla mina tankar hos Lena och Maxen
som helt på egen hand begav sig till Stockholm för att
både åka tåg och tunnelbana. Ja, det låter kanske
inte så märkvärdigt, men för oss norrlänningar som
knappt satt våran fot i huvudstaden är det en aning
skrämmande. Jag hoppas att hemresan gick lika
bra som ditresan.

Nej, nu väntar mina böcker. Imorgon ska jag på fest!
Herrarna på programmet jag läser ska laga
3-rätters till damerna. Temat är "svart på vitt" och jag
funderar på att vara en svartvit clown.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej käraste. Jag och M kommer inte till stan idag. Jag har avbokat. Jag kan faktiskt inte vanka ut i den här snöstormen med vagnen! Rings senare. Love, love, love.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback