Internetlös!

Ja, nu är jag tillbaka igen. Men bara för en kort stund.
Jag är otroligt irriterad, rastlös och besviken över att vi FORTFARANDE inte fått varken telefon, internet eller tv.
Nåväl, vi överlever nog. Inte för den sakens skull. Dessutom får vi mycket gjort.
Men, jag behöver internet nu i tentaperioden. Jag har en hemtenta, där jag behöver hitta många källor via internet. Jag behöver både få tentan och skicka in den via internet. Jag behöver läsa slides, kolla schema och skicka mail till mina lärare. Äsch.

Jäkla skit-telia.
Varför vi ännu inte fått någon telefon är en lång historia som innefattar ungefär 20 telefonsamtal till telia från både oss och våran hyresvärd, och nu väntas en tekniker komma på måndag. Det ska egentligen ta 8 dagar att få internet från denna dag, men med lite tur att det finns någon plats ledig får vi kompensation och internet kopplas in samma dag som telefonen. Konstigt att allt handlar om vem man pratar med. Vissa säger att det är helt omöjligt att få internet tidigare än 8 dagar men idag pratade vi med någon helt annat som lovade att göra allt han kan för att vi ska få internet på måndag.

De tre senaste veckorna har Liam varit sjuk från och till. Första veckan var det ju ögoninflammation.
Förra veckan hade han 40 graders feber och var allmänt hängig. Dessutom flytt mitt i allting gjorde honom orolig och han var mycket ledsen. Inte konstigt alls.
Den här veckan har han jobbig hosta, som gör att han blir trött så trött. Så fort han ska sova så hostar, och hostar och hostar han. Tillslut så mycket att han kräks. Inatt har det dock varit mycket lugnare, tack och lov! Det är ju inte bara Liam i familjen som behöver sova för att orka...

Nu väntar hemtenta i en vecka, därefter ytterligare en tenta den 24.e och ett par labbar och inlämningsuppgifter.
Det ska bli skönt när allt är över.

Föresten, så var vi och hälsade på Lena och Maxen igår. Som jag saknat dem båda.
Jag hoppas att dom kommer ut snarast så jag och Lena får hoppa ner i jacuzzin med ett glas vin.
Jag tror att vi skulle trivas där i :)


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Tråkigt att det strular så förbaskat och jag håller tummen att både intenet och telefon går igång snart, för din skull och av egoistiska skäl. Jag saknar dina blogginlägg!



Lilla Liam, att vara barn och vara sjuk måste vara hemskt. Jag hoppas han kryar på sig helt och fullt, så han kan dra nytta av höstvädret.



Pussa trollungen från mej!

Postat av: Joja

säg till telia att dom ska ge dej en temporary nyckel (ser ut som en USB) som innehåller internet medans ni måste vänta, så du kan göra hemtentan.. Lycka till med pluggningen till tentorna.. hoppsa liam blir frisk å kry så fort som möjligt så du oxå får sov frid om nätterna... puss på er/ jojja

2008-10-10 @ 16:26:48
Postat av: Mia

Förstår att du är irriterad, usch vad arg jag skulle vara!!

Och jag saknar också dina inlägg :-)

Fy läste på Lenas blogg om Liam,stackars!!

Lider så med er!!

Hoppas han mår bättre nu!!

Kramar till er!

2008-10-12 @ 12:06:06
URL: http://mariat80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback