En mysig pratstund i sängen

En heldag i skolan, från 8-18. Dagen bestod av datalabb, varav jag känner mig något trött i huvudet.
Det är tur att allt tänkande varvas med mycket skratt och dåliga skämt.
Ikväll har vi varit hemma hela familjen, och bara myst. Liam är fortfarande vaken efter att ha sovit
något för länge idag. Men det har varit jättemysigt att hinna mysa med honom några timmar, jag hade
ändå inte tänkt plugga något ikväll.

När jag försökte lägga honom låg vi länge i sängen och sjöng låtar och pratade.
Och hjälp vad mycket ord det har kommit idag. När vi pratade om dagis så fick han fram både "looa"(lova) och "moa", som han aldrig sagt förut. Så kul att man kan börja fråga honom lite saker och han faktiskt kan svara så man förstår :)
Sen sa han "hitta på" och pekade på sovrumsdörren. haha det lät så kul, vet inte om det faktiskt var det han sa eller om det bara var något som lät likt.
Sen har han även lärt sig att säga "Lna" och "Ma" till vår stora glädje. Lena är någon av de få personer Liam vill prata i telefon med, och när han gör det lyssnar han noga och efter en stund tittar han bara på telefonen och ler. Och "Ma" betyder Max för er som inte hängde med.  "Faffa" är också nytt och betyder farfar.

Filmade en snutt när han sa en massa saker som jag kanske lägger ut en annan dag om det finns tid.

Jag skrev det i något inlägg sedan, och jag skriver det igen. Nu får han inte bli större!

Liam, min Liam!


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Söta söta lilleman. Jag längtar tills jag får träffa honom och se och höra på allt han gör och säger.



Jag tar gärna bilden i gammaldags stuk, tyckte det va väldigt fint!



Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback