FÅ TYST PÅ ELÄNDET!

Idag när jag kom till stan och skulle gå till stora torget för att byta buss hör jag ett hjärtskärande ljud.
På torget, står plakat uppställda, som gav ifrån sig de mest plågande ljud. Människor i nöd.
Barn som grät. Mödrar som ängsligt nynnade en melodi. Man riktigt kände, inombords hur ont det gjorde.
Jag vet att många människor går förbi oberörda. Det gjorde inte jag. Jag har hört dessa röster i mitt huvud,
hela dagen.

50kr för välgörande ändamål drar vi oss ofta för att betala. Vi går förbi folk med insamlingsbössor, och
öppnar inte dörren när de ringer på dörren. Att betala ett sms och att 50 kronor ska dras från våra mobil-
telefoner känns som en stor summa pengar, och vi tänker hur många sms och hur många telefonsamtal
vi kan ringa för dessa kronor.

Men, allvarligt talat. Vad är 50kr utspritt på ett liv? Vad är 50kr utspritt på ett år?
Vad är 50kr utspritt på en månad?



Jag har skapat en insamling. Min egen insamling, och mitt mål är att stödja läkare utan gränsers-insamling med 500 kr.
För att nå detta behöver jag 10 personer som ställer upp med att skicka ett sms. Vi hjälps åt tillsammans! Högt ljud? Bidrar du, så sänks ljudnivån!
Ställer du upp?

Eller har du inte råd?

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra initiativ, jag är iaf en av dom 10... Kramar från Norr

2008-09-08 @ 21:33:42
Postat av: Erica

=) Jag hgar råd!

Postat av: Eli

Hallå!

Klart vi har råd med det, jag har nu skänkt 100:-

Råkade missa siffrorna jag skulle skriva efter LÄKARE, så därför blev det ett sms med bara LÄKARE, och ett med LÄKARE 146.

Man får inte bli dumsnål.. ;-)

KRAM

2008-09-08 @ 22:06:14
Postat av: Isabelle

VAD SÖTA NI ÄR!

Det var över förväntan, på bara 1 timme!

Nu behöver vi bara 3 bidrag till, så får vi tyst på eländet!



KÄRLEK!

2008-09-08 @ 22:14:02
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Har redan min egen insamling som jag startade imorse.

2008-09-08 @ 22:42:59
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Mia

Sjäääälvklart har vi också råd :-) Hoppas jag gjorde rätt bara :-)



Ha haa jaa men i den här takten så lär det dröja,då har väl eran bil redan hamnat på skroten :-D

Kramar!!

2008-09-08 @ 22:52:04
URL: http://mariat80.blogg.se/
Postat av: Lena

Det ser ju lovande ut det här skruttan. Eftersom jag är alltför oteknisk för att skapa något liknande på min egen blogg, så ber jag åtminstone mina läsare vänligen att klicka vidare till din sida. Älskar dig.

2008-09-09 @ 18:54:33
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback