[Försvåringskassan]

Eftersom jag bara har 2 månader mellan förlossning och "skolavslutning"
hade jag tänkt gå hemma i sommar utan ersättning. Tydligen, förlorar
jag min SGI om jag gör så! Hmm, hur ska jag då göra? Ställa mig som
arbetssökande hos arbetsförmedlingen? Eller börja ta ut föräldrapenningen
2 månader INNAN bebisen kommer? BLÄÄÄÄ.
Helst skulle jag vilja börja jobba, men det kommer jag ju inte att orka, speciellt
inte i juli. Plugga skulle jag också kunna göra men jag har ingen lust att
ta studielån bara för att inte vara sysslolös.

Försäkringskassan försvårar. Snart ska jag ringa dit och jag hoppas
verkligen att jag blir klokare då.


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Ångest är fruktansvärt. Hoppas du mår bättre idag!

Postat av: Diana

Vi är beräknade till den 12 Juni, inne i vecka 33 nu! Spännande!



Ja usch, det där med försäkringskassan å de verkar som en enda djungel, förstår inte alls hur jag ska lära mig allt..uh!



Hoppas det löser sig när du pratat med fk!



Ha en skön tisdag!

2009-04-21 @ 08:00:57
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: Malla

Så där hade jag det också, tänkte ju börja plugga men eftersom jag då skulle "sluta" skolan i december och joline kommer i februari skulle jag vara sysslolös under januari och min sgi skulle dimpa i backen.... fan att dom alltid ska vara så jävla krångliga...

2009-04-22 @ 21:31:35
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback