[Världens bästa unge!]

Jag är så stolt. Helt plötsligt har han blivit så stor.
Så duktig, så ordentlig och så snäll. Trotsen finns
fortfarande där men jag tycker ändå att det går att resonera
med honom på ett helt annat sätt.

För det första så är han jätteduktig utan blöja nu. Fortfarande
har han oftast blöja, men när vi är inne så tar vi av blöjan
och det går förvånansvärt bra. När han blir kissnödig känner
han det INNAN det är försent, och säger:
-"Mamma/Pappa, jag gömt kissa" (jag har glömt att kissa) och sen
sätter han sig på pottan. För bara en vecka sedan sa han till
SAMTIDIGT som han kissade, dvs när det redan var försent.
Till och med när han har blöja på sig säger han till att han behöver
kissa, SUPERDUKTIG MIN GORUMPA!!!!
Nu ska här inhandlas kalsonger!

För det andra, sover han hela nätterna i sin säng numera. Vaknar
oftast en gång per natt och vi går in och söver om honom men han
vill inte komma in till oss utan han vill att vi ska lägga oss i hans säng.
Så GRYMT skönt att ha min halva av sängen för mig själv nu när jag
har ont och behöver lite svängrum, haha. Men såklart är det mysigt
när han kommer på morgonen och kryper in under täcket....

För det tredje,
har han blivit jättesnäll mot andra barn. Inte lika rädd
om sina egna leksaker, och kan låna ut också.

För det fjärde
, så är han så fruktansvärt söt. Han är söt, charmig och
luktar otroligt gott(oftast). Jag vet, han ÄR ingen bebis men han luktar
faktiskt gott ändå.

För det femte, så är han så duktig på att prata och han säger så roliga
saker. Varje dag får man sig ett gott skratt åt någon rolig kommentar!

Åh vad jag älskar dig, underbara unge. Åh vad jag önskar, att jag alltid
kunde spola tillbaka tiden lite ibland, för tiden går så fort och dagarna
som går kommer aldrig igen.

Du är världens underbaraste unge! Världens bästa skitunge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh va fint skrivet, känner EXAKT lika med fanny,, ja emma med.. men hon har från att total vägrat potta och allt va det heter börjat själv säga till och sitta och både kissa och bajsa pottan,, så kul, men det som e lite tråkigt på vårat dagis- ja ert med snart e att dom har inga pottor! enligt miljökontoret fick dom inte ha det,,, och fanny vill ju inte sitta på toan, hon blir rädd och vill ha potta så då lär det ju dröja där innan hon blir blöjfri, man vill ju börja när dom börjar intressera sig,,,men men,,,,

2009-04-28 @ 20:18:18
Postat av: veronica med emma och fanny

jag skrev

2009-04-28 @ 20:18:42
Postat av: Isabelle

Veronica med Emma och fanny: Vad synd att dom inte har pottor.. Vi får se hur fort det går nu med Liam, men sen har man ju hela sommaren också så det är ju bra, skulle vara skönt om han va torr när nästa unge kommer :) kram

Postat av: Mirjam

Underbara, duktiga Liam!



Stor kram till er!

2009-04-28 @ 22:00:37
URL: http://mirjamspanier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback