[Dagisstart med tårar]

Idag passade jag på att lägga mig och SOVA när Tilde sov, första gången
jag sov på dagen sen hon föddes. Kan bara inte somna när Liam är hemma
och härjar. Skönt var det men jag vaknade med en huvudvärk som hållit i sig
hela dagen. Efter tuppluren tog jag en promenad med Tilde och därefter hämtade
jag Lilleman som haft en lite jobbig dag på dagis.

När Liam blev lämnad i morse hade han varit ledsen en hel halvtimme.
Fröknarna fick inte trösta och det var fel Googligo med i väskan.
Det gör mig så ledsen, att han varit så ledsen så länge. Sen hade han
varit ledsen lite från och till under dagen. Men dom sa också att när han
lekt och varit glad hade han verkat haft riktigt roligt så det var ju skönt att
höra. Även om det är jobbigt att få höra att han varit ledsen känns det ändå
skönt att veta att dom är ärliga och säger som det är. Imorse vaknade han
5 så det var inte så konstigt att det blev en jobbig dag.... :( Hoppas att det snart
kommer att gå bättre, för det kommer att kännas JOBBIGT om han ska vara
ledsen varje dag man lämnar när man ändå bara ska vara hemma....

Sen träffade vi Anna-Karin, Alvin och nytillskottet Tova. Så söt hon var!
Tänk att vi nu har våra två döttrar här :) Som vi har gått och klagat och
beklagat oss över våra graviditetskrämpor i sommar. Åh, LYCKA! :)
Grabbarna var båda trötta så det blev en del bråk sinsemellan dem, men
så har dom roligt emellanåt också som tur är :)

Ikväll var första kvällen jag var själv med att lägga båda kidsen då. Kan säga
att det gick SÅDÄR. Tilde som alltid varit nöjd och glad sen hon föddes,
har ikväll gallskrikit så fort jag lagt ner henne någonstans. Verkar inte finnas
tillräckligt med mjölk, hon börjar behöva mer mjölk kanske? Iallafall så började
hon ju skrika när det var läggdags för Liam. Så det var bara att gå upp tillslut,
vi satte oss i soffan och kollade på lite film. Tänkte att Tilde ändå skulle somna
där i mitt knä eftersom hon varit vaken sen 15 idag, men icke. Tillslut tilltog min
hvuudvärk och det började dunka något enormt.
Liam trotsade om allt och ingenting, han skulle ha mer välling fast han druckit
2 flaskor, han skulle ha en annan googligo fastän jag erbjudit honom alla 5
han har och ingen var bra nog. Tilde samtidigt tuttandes och blev aldrig nöjd,
gallskrek hon också. Nåväl, runt 20.30 somnade dom båda.

Nu finns det en hel del på att-göra-listan men nu tänker jag sluta mina blå.












Kommentarer
Postat av: Lina

Men gumman, det låter inge kul det där... Men du klarade det! Du är såå stark! Ska bli superkul att ses imorgon! Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback