[Lilla julafton]

På torsdag är det julafton. Om några ynka dagar. Jag känner
ingen vidare julstämning, tråkigt nog. Och jag känner själv att
jag försöker stressa fram den, vilket antagligen bara är väldigt
dumt. Så, jag ger upp med att finna julstämning. Jag har försökt
med att lyssna på julmusik, baka, slå in julklappar men näe,
inget funkar. Den kommer nog när vi kommit upp till M-sjö på
tisdag. Känner ni nån julstämning?

Ikväll har vi firat lilla julafton med Fredriks familj eftersom vi åker
bort över jul. Vi har ätit god julmat och även tomten kom på besök :)
Liam fick många fina julklappar, men vad som gjorde honom allra
gladast var Blixten McQueen-lastbilen Mack som han så innerligt
önskat sig av tomten. Ni skulle sett hans ögon när han såg kartongen,
han sken som en sol och bara upprepade "ja ville ha den, ja ville ha
den, ja ville ha den". Haha. Sen lekte han med den HELA kvällen.
Han var lite bekymrad över att han inte hade Blixten-bilen där men
tillslut låtsades han köra en bil som åkte in i lastbilen, bytte däck,
tankade osv. sötskrutt. Han fick också playdo-lera med nån grej,
en bok, två cd-skivor, duplo och en mall man kan rita bilder med.
Tilde fick jättefina kläder och två skallror. TACK!
Jag och Fredrik fick också jättefina julklappar, fastän vi egentligen
ska vara utan eftersom vi ska ut och resa om ett par år!

Imorgon ska vi leka med våra fina kompisar A-k, Alvin & Tova.
Vi ska också städa, packa och göra klart inför hemfärd på tisdag.
Snart åker vi heeeeeem! :)

Kommentarer
Postat av: Eli

Åh va roligt att han blev så nöjd och glad -att få det man önskar sig är det bästa när man är barn! =)



Näe, här är det inte heller mkt julstämning, men jag har inte ens försökt få fram den.. Visst, snön hjälper väl till lite...men i övrigt är den som bortblåst..stämningen alltså =)



Ut och resa om ett par år? Det lät spännande, vart ska ni då?

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback