[Mamma Mu - äre duuu?]

Tilde somnade vid 00 igår. Fredrik kom hem från sin hockeyträning 00.10.
Vid 00.30 ropar Liam på mig från sin säng. Jag går in och försöker få honom
att somna om. Han får välling och jag sjunger. Han somnade redan 17.30 igår
så han kan vakna ibland då och vara lite pigg. Tillslut somnade han om.
Kanske vid halv två. Kanske somnade jag först? Vaknade kl 4 i Liams säng med
kläderna på och tänderna oborstade. Usch, jag hatar att vakna så. Då känns
det som att man inte lagt sig ännu. Så vid 4 kryper jag ner i hans säng igen.
Lika bra att sova där, visste ju att han skulle vara vaken tidigt idag.

Klockan 05.20 vaknar han. Och det är klart han ä pigg då, för då hade han
ju nästan sovit i 12 timmar... Liam har en sån där adventskalender med paket.
Vet ni vad jag lagt i dagens paket? Ett limstift. Det var längesen vi hade något
hemma och jag vet ju att han tycker att det är kul att klippa och klistra.
Men, idag kändes det inte superlockande. Jag hade ingen lust alls att limma på
det första jag gjorde idag. Så, jag gjorde en fuling. Jag bytte paket.
Till vadå? En mamma-mu cd-skiva! Så, vi satte på musiksagan och la oss i
sängen. Men med det tålamod Liam har så orkade han inte riktigt lyssna.
Tillslut blir han tyst. Vi ligger i sängen och lyssna på Mamma mu och kråkan
i 14 minuter. Åh, det där var 14 underbara minuter. Tänk, vad man kan uppskatta
det lilla ibland!

Sen har jag mera saker att uppskatta ska ni veta. Tilde, som jag skrev i förra
inlägget somnar ju sent på kvällen, och hon sover också läänge om morgonen.
Idag ska Fredrik lämna Liam på dagis och då ska jag krypa ner i sängen och
kanske, kanske, kaaaanske får jag då sova en timme eller två! :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha...jag skulle oxå ha bytt paket då:)

Hoppas du får sova lite sen då..Kram!

Postat av: Eli

Säger som Jessica -jag skulle också bytt paket...spar limstiftet tills orken finns där. Passa på att vila med Tilde nu!

Kram

2009-12-03 @ 09:38:45
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Malla

Smart drag där... Jag hade också blivit glad för dom där minuterna... =)

2009-12-04 @ 09:42:32
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback