Boktips efterlyses!

Jag vet att det är en massa morsor som läser min blogg.
Och dom flesta morsor har ungar som gillar böcker.
Jag behöver tips på böcker att inhandla till Lilleman, men
jag vet inte vad jag ska beställa!
Så, snälla, vad gillar era raringar för böcker?

Liam älskar Benny-böckerna. Dom handlar om en liten gris.
Han gillar också "sagan om den lilla gumman", och Emma-böcker.
Inte att förglömma bajsboken. Alla som inte har bajsboken måste
köpa den. Minst sagt underhållande även för oss vuxna med dålig humor.

Det är nog dom stora favoriterna just nu, men det känns som
att han börjar tröttna lite på sagorna, och framför allt jag :)

Hittills, har jag dessa på min funderarlista:
-Alfons Åberg-bok. Någon som har någon favorit där?
-Spöket laban.
-Ytterligare Emma.
-Knacka på!
-Bu och bä
-Petter och hans fyra getter (som hela våran familj kan utan till fortfarande :)
          
SNÄLLA RARA, ge mig råd, tips, inspiration!
Jag vet att många av er läser båda detta och småbarnsböcker =)

Kommentarer
Postat av: Jessica

petter och hans 4 getter har varit en favorit här..även alla "halvan" böcker för fordons intresserade killar:)

Kram!!

Postat av: Jessica - spacebeare

Stina Wirsen - Vem böckerna är underbara!

http://www.bonniercarlsen.se/Upphovsman/Forfattarpresentationssida/?personId=14265



Lotta Geffenblad - Prick och Fläck lika underbara!

http://www.bonniercarlsen.se/Upphovsman/Forfattarpresentationssida/?personId=20063

2009-02-22 @ 22:37:43
Postat av: Lena

Jag och Maxen gick förbi stan idag. Jag har definitivt köppstopp, men böcker till Maxen är en nödvändighet. En investering för framtiden som man så käckt säger! Därför fick han "Halvan kör ambulans". Åh, som han tycker om den! Ikväll har vi läst den säkert 10 gånger.



Apropå böcker alltså.



KÄRLEK

2009-02-23 @ 19:54:45
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gittan böckerna,dom är för lite äldre barn men dom är jätte roliga. (Gittan och fårskallarna, Gittan och gråvargarna). Förffatare Pija Lindenbaum

2009-02-25 @ 19:33:15
Postat av: Anonym

Vår bebis av Angela Weinhold

2009-02-25 @ 19:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback