Vardagsglad

Jag är glad. Så jäkla glad. För jag har det så förbannat bra.
Ikväll sprudlar det i hela mig, jag skulle vilja ställa mig upp
och dansa för att jag är så glad! Och vet ni vad det fantastiska
är?

Jag är glad utan någon egentligen anledning. Jag har varken
vunnit på lotto eller klarat en tenta.

Jag är glad över min vardag. Jag är glad över att Liam ropar
-"Neeeej mamma, PUSS!!" innan jag går på morgonen.
Jag är glad över att sätta mig på bussen, åka iväg och bara
vara jag. Jag är glad över att komma hem, mötas av två
smala men ack så starka armar runt min hals. Jag är glad
över att få sätta mig ner och äta middag utan att behöva
tillaga den. Jag njuter av att slippa lämna, hämta på dagis.

Jag njuter av livet idag. Imorgon, kanske jag är sur och less
och bara vill sova, trött som jag är ibland.

Men just ikväll, är jag så glad. Och jag tänker njuta.
Njuta över att få vara glad över allt och ingenting.


förresten, liam är numera med på bild igen. Iallafall webkamerabilder!

Kommentarer
Postat av: e

jag har haft en precis lika glad dag som du idag, jag har bara mått bra!! helt underbart!

kärlek till dig och din underbara familj!

Postat av: Ulrika

Vad härligt, vardagsglad är man alldeles, alldeles för sällan.. Vad himla, himla söta ni är på bilderna också. Så otrooooligt sött!!

2009-02-16 @ 22:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback