Imorgon börjar allvaret igen.

Nu, är det slut på långledigheten. Det känns faktiskt otroligt skönt. 
Ångesten har lagt sig och nu känns det jätteskönt att få komma 
igång med vardagen igen. Så, nu är det nog dags för mig att
krypa till kojs! 

Föresten, Veronika undrade vad som var i köttgrytan så det 
ska jag tala om för dig :)

Älgkött grytbitar
Lök
Vitlök
Morötter
Vatten + köttbuljong
Champinjoner
Matlagningsgrädde
Creme fraiche soltorkade tomater & fetaost
Soja

Den blev SUPERGOD!! Kokade först köttet, lök, o buljong i över 1 timme 
och hade sen i morötter, sen i slutet rörde jag i matlagningsgrädde o creme fraiche. 
Tog väl kanske 1 1/2 timme innan den var klar så köttet var riktigt mört men det var
det värt att vänta på =) Liam åt två stora portioner utan att säga ett knyst :)


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja det var inte alls nå roligt väder idag,kyligt!!! Men skönt att komma ut lite ändå.

Lycka till i skolan imorn!

Kramar!!

Postat av: Veronica

Låter suupergott!!

Kan man använda grytbitar av nöt?

Kram

2009-01-19 @ 09:37:01
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: veronica med emma och fanny

Det där lät ju riktigt gott, älgkött med,mm det va länge sen man fick det, min farfar jagade ju mkt när vi va små. ska testa nån gång det där,

2009-01-19 @ 10:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback