Lördagen den 17:e januari

Dagen har flytit på fort, imorse var vi ute i 1 1/2 timme i det härliga vädret! Trots 
att det var kallt så var det såå skönt med lite sol. Jag och Liam tog en promenad
till affärn och sen var vi ute ett tag på gården. Därefter blev det torskgratäng, 
som blev jättegod!! Tycker det är såå svårt att komma på enkla, goda fiskrecept
som går fort att göra på lunchen. Dessutom är lilleman ganska kräsen på fisk, 
så nu måste jag verkligen ta tag i att göra mer fiskrätter här hemma, för allas skull! 
Jag tycker ju dessutom att det är jättegott. 

Så, iallafall så gjorde jag detta:
Torskgratäng med hollaindessås och potatismos.
Till detta behövs: 
1 block tinad torskfilé(eller hoki eller annat)
Hollaindesås (egen eller påse)
potatismos
riven ost
aromat

Bara att lägga torskblocket i en smord ugnsfast form, på med såsen och därefter
klicka ut potatismos runtom fisken. Strö på lite ost och krydda med aromat. 
Jag tyckte det blev riktigt gott för att vara så pass enkelt, och Lilleman åt med god 
aptit! Återkommer med bild, har ej kortläsare på macbooken och orkar inte leta 
rätt på usb-sladden.

I eftermiddag fick vi besök av Freddes barndomsvän Daniel, hans syster och hennes pojkvän.
Med sig hade dom nya tillskottet, Stella! Så söt, kom inte ihåg hur det var att ha en sån 
liten bebis. Mysigt var det iaf att få snusa lite bebba. Synd att vi inte fick träffa mamma Johanna
också men förhoppningsvis imorgon. Besöket till ära hade jag bakat en kexchokladpaj som var 
helt okej. Måste nog säga att jag tyckte den var lite väl söt och banankakan slår den med häst-
längder men man kan ju inte baka banankaka varje dag =) 

Nu sover Lilleman, han har inte sovit middag idag heller. Middagen står uppdukad på vardagsrums-
bordet och Greys Anatomy-maraton väntar för mig och F. 
Jag älskar Greys och jag älskar att även F älskar Greys.

 

imgres.jpg

 


Kommentarer
Postat av: jojja

JAG ALSKAR GREYS ANATOMY!!!!basta serien just nu, helt klart!! skulle dock vart roligt att ha hela boxar att titta pa!! din torsgratang lat javligt god, a det bastsa javligt enkel!! maste fa smaka din beromda banan kaka som du har berattat sa mkt om. Ja banankaka far det bli nasta gang vi ses!!!puss

2009-01-17 @ 19:08:09
Postat av: Mia

nej man försöker verkligen vara konsekvent och försöker välja sina "bråk" och ibland orkar man bara inte..men så länge man inte låter dom "vinna" jämt så tror jag inte att det gör någonting :-)



Ja skicka gärna en bild nä du har tid :-) Photoshop och jag är verkligen inte vänner men det är roligt att försöka lära sig :-)



Ja jag lånar dom gärna,men man kan inte ladda ner dom från internet?

Ha ha näej egentligen har man ju knappt nån tid att titta,men man får väl ta nåt avsnitt i taget fast det blir väl som med sex and the city då sträcktittade jag ju på det :-D



Kramar!!

Postat av: Jessica

jag har gjort något liknande med torskblock o hollaindesås, fast i stället för mos tar man okokt ris och den mängd vatten man ska ha till riset,,då blir riset kokt i ugnen samtidigt som fisken blir klar=) sen häller man på sås och ställer in en stund till.



Trevlig kväll!!!

2009-01-17 @ 20:44:59
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/
Postat av: jOH

Såå tråkigt att inte träffas. Men kom hem till Daniels mam&pap hur äcklig som helst med läckande bröst och då säger Daniel att de skulle gå till er. Blev lite arg.. Och i söndags var Stella upp och ned hela dan, ville inte sova bara skrika. Men vi måste träffas snart, vill också träffa dig och Liam och se nya lgh. Vi får styra upp det. Vi är ju båda ensamma varje fredag. Kraam påre

2009-01-20 @ 12:15:38
URL: http://johannamorstrom.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback