[Dammsugarförsäljare]

I förrgår blev jag uppringd av ett okänt nummer, tjejen i luren berättade att hon
ringde från ett företag som heter Aromatech och att dom varit hem till min kompis
och att denna valt att ge oss en gratis rengöring av en matta, möbel eller dylikt.
Besöket skulle bara gå ut på just denna gratisrengöring och ta 60-90 minuter.
Well.. jag tänkte - en ren soffa måste det väl vara värt?!

Så - igårkväll ringde det på dörren. En väldigt trevlig kille kom in och vi satte oss
vid köksbordet. Naturligtvis är det ingen gratisrengöring det handlar om utan han
vill sälja något till oss. Vi får fylla i en lista med telefonnummer till vänner och bekanta,
som han i sin tur skulle kunna boka in möten hos. För detta skulle vi få en pryl om
vi gjorde. Ja, att vi gjorde detta ångrar jag bittert då jag inte önskar någon ett besök
som detta :)

Sedan började själva demonstrationen. Vad han hade med sig var en värsting-
dammsugare som VERKLIGEN gjorde rent. Skrämmande att se att våran egna
dammsugare bara sög upp 20% och att den sprutade ut en del genom utblåset.
Så, intressant var det och REN blev soffan. Till en kostnad av? 43 000 !

Efter många försök till övertalning att köpa produkten packade han ihop och åkte
hem, 2 timmar senare! Klockan var då 22.05 och jag tror att vi båda två höll på att
avlida av tristess. Stackars människa som måste ha det här som jobb!

Nu måste jag VARNA mina vänner som jag skrev upp på listan!
Besöket tar som sagt lååång tid men vill ni ha något rengjort så blir det verkligen
RENT.

Jag tycker att företaget har betett sig riktigt fult.
1. De ringde från okänt nummer. Inga telemarketingföretag FÅR göra detta, visst
är det så? Så i efterhand kom jag på att jag hade ju inget nummer att ringa och
avboka på, jag menar vad som helst kan ju hända....
2. Självklart förstod jag att de ville sälja något i och med besöket, men jag tycker
att det är oärligt och fult att inte säga det när de ringer. En kostnadsfri rengöring,
visst, men allt gick ju ut på att demonstrera och sälja en produkt? Dessutom var
det ju vi som fick testa produkten så det var inte han som städa direkt..
3. Besöket skulle ta 60-90 minuter men detta pågick i 120 minuter, och hos min kompis
hade de varit 180 minuter!!

Så: LENA, ANNA-KARIN, ELISABETH &  VERA82. Tacka nej när dom ringer!
Tack och lov var de flesta kontakterna vi skrev upp Fredriks kontakter :)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åhh neeej det där hatar jag!!!

En vän till mig skrev upp mig för ett tag sen och jag tackade nej för jag vet vad det innebär.

Det kom hem en sån till min pappa när jag var där förut.DRYGT!!!

Då ska jag inte svara om det ringer från skyddat nr alltså.

Kram

Postat av: Busschauffören

Ingenting är gratis här i världen, borde väl en vuxen människa förstå?

2009-07-24 @ 15:52:40
Postat av: Isabelle

Haha, klart jag förstår! För den sakens skull kan väl företagen bete sig illa?

Förresten, har du problem med att stå för vem du är?!

2009-07-24 @ 16:39:48
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Busschauffören

Det är ju ganska allmänt känt hur dessa dammsugarförsäljare beter sig.



Vad spelar mitt namn för roll? Du känner mig inte ändå...

2009-07-24 @ 17:45:05
Postat av: Renée

pappa köpte en suuuperdammsugare en gång.. skulle vara livstids garanti.. bolaget konkade nån månad efter. haha

2009-07-24 @ 18:03:25
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Busschauffören: Ja även om det är känt hur de beter sig betyder väl inte det att man inte får irritera sig och ha åsikter om detta! Av någon anledning verkar du intressera dig av det jag skriver, så för den sakens skull vore det väl trevligt att veta ditt namn!

2009-07-24 @ 18:05:59
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Veronica

Nu har dom ringt.

Jag svarade inte :-p

2009-07-24 @ 19:06:05
URL: http://vera82.blogg.se/
Postat av: Eli

Hej vännen!

De har ringt hit också..jag blev ruggigt förvirrad när hon pratade om min vän Fredrik osv..det tog ett tag innan jag kopplade.

Jag tyckte det lät suspekt o sa att vi har absolut inte tid med tanke på renoveringar och bebis på gång. Hon sa att hon skulle ringa om en månad igen, då får jag väl låta bli att svara den gången.

För om det är nån av de som man känner som har hemligt nr så ringer de ju igen eller smsar..de där borde ju ge upp efter ett tag om man ej svarar...



Jimmy visste precis va det va för företag, han visste folk som varit med om dem.. De kan tydligen skicka fakturor trots att man inte beställt o dyl.

Hoppas verkligen att det inte händer er!!!!



Men visst skulle det va schysst med en rejäl rengöring, men lika bra att ej få det -för då ser man hur jäkla skitigt det är... Hahaha

2009-07-24 @ 20:00:19
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Lena

Johodå, de har minsann ringt mig idag också! Jag missade dock samtalet, tack och lov. Nu vet jag att jag ska akta mig för anonyma samtal en tid framöver. Tack du, älskade vän! ;)

2009-07-24 @ 22:49:46
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback