[Arbetsförmedling, smyckesparty & husspekulant]

Fantastiskt Sverige. Hela 43,8% röstade i eu-valet. SKÄMS!
Iallafall 6% bättre än 2004. Jaja, jag kan inte göra mer än
att använda min röst.

Annars då? Jo, allt är toppen. Igår hade jag smyckesparty
vilket var riktigt trevligt. Kul att ha lite vänner på besök och
umgås en stund, även om det kändes lite småjobbigt precis
innan. Nu väntar städning i veckan då lägenheten ska
fotograferas på fredag. Sedan ska huset ut på nätet, och
hela Sverige kommer att kunna se hur just jag bor.
Det känns faktiskt lite jobbigt med visning, att nyfikna jävlar
ska klampa omkring i våran lägenhet bara för att dom
är nyfikna. Nåväl, jag kan ingenting göra åt saken.

Nu är vårat största projekt i sommar att hitta ett hus vi vill
bo i, och få lån till att köpa det. Vi har tittat på ett hus vi är
riktigt intresserade av, så håll tummarna!
Jag som är uppväxt i ett gammalt hus är faktiskt inte kräsen
alls vad det gäller utseende på hus, jag tycker nästan tvärtom
att gamla hus känns mysigare och charmigare än nybyggda
stela saker. Antagligen kommer huset att stiga en del i pris,
men det är sånt man får räkna med.

Idag har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen. Hallelujah.
Tänk att en gravid kvinna i 8:e månaden ska behöva skriva
in sig som arbetssökande för att få behålla föräldrapenningen.
Jag fick iallafall en riktigt tillmötesgående och trevlig kontaktperson
som mkt väl förstod min situation, så nu är jag iallafall registrerad
så att det inte blir något glapp för föräldrapenningens skull.




Kommentarer
Postat av: veronica med emma och fanny

ja håller helt med dig om husval, vårat hus e ju gammalt, det va därför vi köpte det ;-) eller rättare sagt, vi vill båda ha ett , hus man kan fixa och greja med, iofs så tar det ju x antal år innan det blir nåt klart,, "då e det iofs gammalt och dax att göra om igen" haha, nä men sen älskar jag vår tomt, vill ha lite "rymd" liksom, hoppas ni hittar nåt i alla fall!! kram

2009-06-08 @ 12:20:06
Postat av: Isabelle

Nej det är ju kul att ha lite att greja med! =) Ja ni har jättefin tomt, det är en jätteviktig del också!

2009-06-08 @ 14:11:33
Postat av: Jessica

Ja det är ju ett konstigt system dom har på både Fk och Af om man måste anmäla sej arbetslös när man är höggravid för att behålla SGI..

Kul med hus,vilket har ni kikat på? Ramsjövägen eller?

Kram!

Postat av: Lena

Hej hjärtfjärt. Nu har jag fått recept på någon allergimedicin. Trött som fasen blir jag av den. Ska det vara värt det, så får den ta mig tusan fungera också!



Pappa P undrar om ni vill komma på fika någon kväll i veckan? :) Kärlek

2009-06-08 @ 20:22:32
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback