underbara söndag.

Längesen jag plitade ner några rader nu igen, orken har helt
enkelt inte funnits! Däckar före 22 varje kväll. Idag har jag
varit ute och promenixat med Jenny imorse, lagat porterstek
som blev gudomligt god. Sen har vi varit ute några timmar,
grillat korv och nu har jag tvättat och vikt all tvätt (med hjälp från älskling).
Nu är klockan bara 14, och det känns som att den borde vara 16 iallafall!!
Vill bara att det ska bli kväll så jag får SOOOVA, är så trött! Liam har
heller inte sovit middag så jag undrar vad vi ska hitta på hela dan?

Här kommer receptet som jag troor att jag gjorde idag, på ett ungefär iaf:

ca 1kg benfritt kött ex fransyska el ryggbiff
33cl porteröl
1 dl soya
1dl koncentrerad svartvinbärssaft
5-6 enbär
5-6 svartpepparkorn
1 tsk timjan
1 gul lök i klyftor
2 vitlöksklyftor i bitar

Bryn köttet och blanda ner alla ingredienser, låt sjuda i 45min och
vänd sedan köttet och låt sjuda ytterligare 45minuter. (80°)

Skär köttet i tunna skivor och gör en sås på spadet.
Gör en redning med vetemjöl och sila spadet, och späd
med grädde till önskad smak.

SUPERGOTT!!

Nu ska jag hoppa in i duschen tror jag, så att jag vaknar till lite.

Kommentarer
Postat av: Josefin J

Då är vi två som är trött

Jag somnar kring 21 varje kväll

Känner sig som en gamling...

Ditt recept lät gott

Vi ska äta fläskfilé och potatisgratäng

då Jone kommer hem

Har städat typ hela helgen, både bil

och lägenhet

Ha en trevlig em

Kram

2009-03-22 @ 15:18:41
Postat av: Veronica

Jajamensan.Vi fick interner direkt :-)

Vi hann tyvärr inte komma och hämta vitrinskåpet idag.Får försöka komma imorrn nångång.

Jag hör av mig.Kram

Postat av: Anonym

Hoppas du haft en nice helg! :)

2009-03-22 @ 20:34:43
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Mirjam

http://spotify.fleo.se/



Gå in med jämna mellanrum och kolla. De lägger till nya invites varje dag. (Om du fortfarande vill ha spotify såklart)



Kramar

2009-03-22 @ 20:43:27
URL: http://ninya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback