Varför man inte ska vända bilbarnstolen för tidigt.

För ett tag sen började jag undra när man kunde vända bilbarnstolen egentligen.
Jag hade hört att rekommendationen var 4 år, men också att vissa vänder vid 3 år.
Samtidigt visste jag att instruktionerna till våran bilbarnstol säger 15kg.
Jag önskar att instruktionerna istället innehöll en länk till denna video,
för att efter att ha sett denna vet jag verkligen att han kommer att sitta
bakåtvänd tills han fyller 4, oavsett hur dåligt han sitter!

VARNING FÖR KÄNSLIGA! Är dock såklart bara dockor med i krocktestet.


Kommentarer
Postat av: veronica med emma och fanny

ja fyyyy, kunde dom sitta jämt bakåt skulle dom få göra det, i januari i år fick emma vändas framåt, och då fyllde hon ju i torsdags 4, fanny ska få sitta bak så länge det går.

2009-03-19 @ 16:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback