[En utvilad rackarunge!]

Idag är vi verkligen uppe före tuppen, jag och lilleman! Liam
är så utsövd en människa kan bli, och därför humöret på
tipptopp! Hade det inte varit för hans fantastiska humör skulle
jag haft svårt att hålla mig vaken.

Igår när jag var barnvakt till Max fick jag aldrig liam att sova
någon middag, och han brukar ju klara sig från att göra det
ganska ofta så jag trodde inte det skulle bli någon big deal.
Klockan 15 började han gnälla om att få sova, och det
fortsatte, och fortsatte.... ända tills han somnade i soffan
kl 16.15. Någon timme senare försökte vi få liv i luckan,
men det var helt dött! Vägrade vakna, så han fick lägga sig
i sängen och fortsätta sova.

Och sov gjorde han, ända tills.... jag slår upp ögonen runt 23.30
och ser att han sitter helt klarvaken i soffan och kollar på
tv, medans fredrik sitter bredvid och sover. haha, han har
klivit upp och gått och satt sig i soffan han! Och inte väckt
Fredde. Tur att det inte var någon obarntillåtet på tv.

Tog braaaaa länge innan han ville somna om kan jag lova,
vilket inte är konstigt alls! Men duktig var han, låg i våran
säng helt klarvaken men tyst och försökte sova i säkert
1 1/2 timme. Klockan 05.30 slog han upp sina blå, och
då var det bara att kliva upp! =)

Och som sagt, tänk om man kunde vakna så pigg och glad!
Ikväll sätter sig mormor på bussen till oss, för att hjälpa
oss i veckan med barnpassning. Åh vad jag är tacksam för
åh vad jag är stressad just nu. Att jag har mkt att göra i skolan
och är stressad, medför att mitt tålamod inte är särskilt stort,
och en trotsig unge blir inte alls mindre trotsig av en mamma
utan tålamod! Därför ska det bli så skönt att slippa stressa
iväg med honom till dagis på morgnarna, bara kunna vara
på skolan så mycket jag behöver. Vilken fantastisk mamma
och mormor vi har!

Kommentarer
Postat av: Josefin J

Härligt att ni får hjälp med barnpassning i veckan

Nu har du väl inte många veckor kvar i skolan?

Jag jobbar måndag och tisdag denna vecka

Tagit ledigt onsdag för att gå en dag i Umeå

Mkt som ska fixas innan bebis tittar ut...

Ha en bra dag! Kram

2009-05-17 @ 09:06:09
Postat av: Mirjam

Som jag log i själ och hjärta när jag läste delen om att Liam gått upp mitt i natten och tittat på tv utan att väcka pappa. Så himla sött!

Postat av: Fia

Vilken underbar mamma och vilken HÄRLIG pojk du har!! :-D Stressa inte ihjäl dig i skolan nu bara! kram kram

2009-05-18 @ 10:24:12
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback