[Vilket är det goaste tvättmedlet?]

För ett tag sen skrev min vän Mia ett inlägg om tvättmedel.
Eftersom det kändes som att det kunde varit jag som skrivit
det, måste jag också göra ett utlägg ang produkterna.

Jag letar efter den perfekta doften på tvättmedel/mjukmedel.
Ni vet, ibland luktar människor SÅ gott. Eller närmare bestämt,
så luktar deras kläder så otroligt gott. Jag minns ett barn på
dagis där jag jobbade, vars kläder doftade ljuvligt.

Vad använder du för tvättmedel, mjukmedel?
Har du någon favorit som du alltid, alltid köper?

Apropå tvättmedel, så skiljer det sig ganska rejält i pris också.
Vi köper allt som oftast denna från rusta för 109kr.

Men igår köpte jag på hemköp Ariels 600g-förpackning, 38kr!!
Snacka om skillnad i kg-pris. För er som inte orkar räkna, kan
jag tala om att rustas går på 24kr/kg och hemköps 63kr/kg.
Alltså nästan 3ggr så dyr!

Kommentarer
Postat av: Fanny

ja verkligen!

Postat av: Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

jag tycker tvärtom! Att det luktar för kemiskt om perfymerade tvättmedel! jag använder oparfymerad tvättsåpa! DET luktar gott. :-)

2009-05-11 @ 14:44:11
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Hjärtegryn, jag har hittat ett fantastiskt sköljmedel. Kläderna doftar så där gott som en del människor luktar, som man alltid undrat vad de använder för sköljmedel.



Flaskan ser ut som följer;

http://www.abitofhome.ca/Merchant2/graphics/00000001/8051705.jpg



Tvättmedel lägger vi däremot aldrig nån större möda på. Brukar köra på eldorado eller dylikt, vilket fungerar minst lika bra som något annat tvättmedel. Via doftar dock fantastiskt och vore det inte för att kläderna blir så hårda av enbart tvättmedel, så hade inget sköljmedel behövts.

2009-05-11 @ 15:19:04
URL: http://mirjamspanier.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror vi kör med erat tvättmedel,, men nu har jag köpt softlans sköljmedel, orange- peach,,ååhhh så gott den luktar :-)

2009-05-11 @ 19:47:19
Postat av: veronica med emma och fanny

jag skrev, guuu va svårt att få med namn jämt när man kommenterar nåt nuförtiden :-)

2009-05-11 @ 19:48:12
Postat av: Isabelle

jag tror att jag har samma sköljmedel orange-peach, håller med om att den luktar supergott!

2009-05-11 @ 20:29:12
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Lena

Det är ju faktiskt helt sjukt! Härmed lovar jag och svär att jag aldrig någonsin ska handla tvättmedel på Hemköp!

2009-05-11 @ 20:55:43
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vi kör alltid med Grumme tvättmedel (pulver), blivit så mest pga att via och ariel gjorde att det kliade. Vi är nöjda!

Ang mjukmedel så brukar det variera, men flera sorter vi haft av Comfort, bla aloe vera och nån annan sort -har vi fått mycket "komplimanger" för. Alltså att folk tyckt att kläderna luktat så gott.



Kram

2009-05-11 @ 21:11:21
Postat av: Mia

Jag är också på jakt efter det där underbara tvättmedlet/sköljmedlet som doftar underbart

Eftersom jag än så länge inte hittat nåt absolut favoritmärke så köper jag typ det som står närmast...



Kram

2009-05-11 @ 22:18:21
URL: http://mariat80.blogg.se/
Postat av: Eli

Verkar som mitt namn ramlade bort på kommentaren igår.. suck

Det är iallafall jag, ELI, som skrev ang grumme tvättmedel..

Kram

2009-05-12 @ 07:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback