[5 minuter för mig själv]

För 3 år sedan hade jag ingen aning om vad tystnad egentligen
innebar. Tänk att jag aldrig kunde tänka mig att fem minuter,
alldeles för mig själv skulle kunna uppskattas så mycket. Sen
Tilde föddes har jag varit ifrån henne 3 ggr. Två gånger till frissan
och en promenad. Visst, sover hon på dagarna och Liam är ju på
dagis några dagar i veckan. Men efter 9 dagar med Fredrik på jobbet,
varav Liam varit omöjlig att lägga om kvällarna när Tilde varit missnöjd
och skrikit, och Tilde som därefter slocknat efter 23 har jag inte fått
många minuter. Så fort man lagt ner Tilde när hon somnat så har hon
vaknat. Samma visa, om och om igen. Idag skickade jag ut Fredrik med
både Tilde och Liam. Jag stod i köket och lagade mat, och det kändes
så befriande. Ingen Liam som behövde hjälp med att kissa. Ingen bebis
som vaknade i samma sekund som jag stekte lök.

Kommentarer
Postat av: Josefin J

Jag vet hur det känns att få några ynka minuter i tystnad och bara vara för sig själv. Är ju "fast" med Ella 7 dagar. Underbart då Jone kommer hem på söndag kväll och jag får själv tex. åka till stallet och ta in hästarna. Tur nog är Ella snäll, somnar själv i sin säng etc. Men det kan ju fort ändras. Kram på er ALLA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback