[En tjej och en kille.]

När jag var gravid frågade många mig:
-"Det vore väl kul om det var en tjej den här gången va?"
Eller "du hoppas väl på en liten flicka nu då?".
Jag blev lika förvånad varje gång. Svarade att det inte spelar
mig någon roll alls, bara den får må bra. Och det ÄR ju verkligen så.
Nu när Tilde är här, får jag liknande kommentarer, flera gånger
i veckan. T. ex "Åh nu har du ÄNTLIGEN fått en tjej!" eller,
"nu känns det väl bra att ha en av varje?" och till och med
"nu känns det väl SKÖNT att du har fått en av varje?".
Vissa säger "vad kul att ha en av varje", och det håller jag med
om. Det är JÄTTEKUL. Men att det är något jag ÖNSKAT innan
kan jag inte säga.
Kan ni hjälpa mig att reda ut detta, varför förväntas man önska
sig en av varje? Eller som kvinna, varför förväntas man vilja
ha en tjej? Om jag haft en tjej sen tidigare, hade människor
frågat mig om jag inte ville ha en pojke den här gången då?

Kommentarer
Postat av: Lakritsfia

jajamen de hade de frågat!! För det fick jag höra jämt!!! Men jag har ju alltid önskat mig tjejer så tji fick dom! skratt :-D Men SJÄLVKLART hade jag blivit preciiiiis lika glad för en kille!

Postat av: veronica med emma och fanny och lina

ja man orkar inte hör dom kommentarer,, tror inte folk tänker när dom måste kläcka ur sig heller,, iofs kanske tom jag sagt nån sån kommentar till dig:-) inge jag tänkt på då i så fall,, jag blir med trött på att det inte blir lika stort GRATTIS heller när man får fler av varje,,,fattar inte,, är ju precis LIKA kul va man än får!!

2009-10-26 @ 18:35:55
Postat av: Diana

Ja men jag tycker det skulle vara kul att få en av varje!

Men absolut så skulle jag ju självklart bli lika glad vad det än blev!

Som du säger, bara dom är friska, så får de bli vad det blir!

Men ändå, nog skulle det va lite roligt om man både hade en tjej & en kille!

Så jag förstår varför folk säger så!

2009-10-29 @ 08:03:19
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja jag kan bara instämma med dig gumman!!! Du skriver precis vad jag tänkt!

Jag fattar att folk kommenterar MEN jag bryr mig fortfarande lika lite vad det blev för kön. Enda skillnaden är att det är lite skoj att handla klänningar ;-)

2009-11-06 @ 11:13:41
URL: http://ankihagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback