[Ett hån mot oss småbarnsföräldrar.]

Många människor vaknade säkert imorse när väckaren ringde
och tänkte: "åh gud så skönt, nu får jag sova en timme till" och
vred tillbaka klockan en timme. Det var ju skönt för dem. Men
vi stackars småbarnsföräldrar då? Oss verkar ingen ha tänkt på
när man bestämde detta med att ställa om tiden.
Liam somnade 18 igår. Alltså hade han sovit 11.5 timmar imorse
kl 05.30. MEN, bara att vrida tillbaka klockan och vips så är
man vaken 04.30. Det känns som ett hån.
Dessutom har lillsnorpa feber. Hon har sovit oroligt inatt och
detta har såklart resulterat i att även jag sovit dåligt.
Klockan är bara 6 och jag undrar hur lång den här dagen kommer
att bli...
Anki påminde mig dessutom igår om att jag ska ha smyckesparty
ikväll. Jag vet inte hur jag egentligt tänkt, jag visste ju att jag
skulle ha det den 25:e men jag har inte riktigt förstått att den
här veckan bara rusat iväg. Det blir ju jättekul det! Tur att hon
påminde mig, det hade varit en syn om det börjat ploppa in
en massa brudar i ett bombnedslag utan fika.
Dagens positiva: Internet har börjat funka på min Macbook igen
efter ett och ett halvt dygns vila. Jag tror den ville testa mig
lite bara. Och visst blev han svartsjuk när jag startade PC:n.

Kommentarer
Postat av: Malla

Åh NEJ era stackare! Fy vad tidigt!

Joline vaknade 07:45 och då tänkte jag att det inte var så farligt. 06:45 är ändå ok. MEN min mobil hade visst ställt om sig själv så hon var faktiskt 07.45. SKÖNT!

Postat av: Lakritsfia

Ja visst är det ett hån... Fast tjejerna sov till halv 9 och då var ju klockan halv 8. Int e ofte de sover så länge så det var ju perfa! :-D Förlåt att jag inte svarat men våra vänner dyker upp vid halv 4 så det blir liiiite tajt... Trevlig kväll!!!!

2009-10-25 @ 14:06:38
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback