[Resultat av läkarbesöket]

Nu i efterhand känns det skönt att vi fick läkartiden idag,
nu är det överstökat och nu har jag något att gå efter.
Hon blev testad för ägg och mjölk men inget av det gav
utslag. Tydligen är det ganska ovanligt att det ger utslag
när barnen är såhär pass små. Men efter det jag berättade
om hur hon mått osv tyckte hon också att det var ganska
uppenbart att hon är känslig mot komjölk på något sätt.
Nu blir det till att äta mjölkfritt tills vidare. Vi ska testa igen
att börja införa mjölk när hon ska börja äta, för att inte köpa
dyra specialvällingar och gröter i onödan om det skulle bli
bättre med tiden. Blir det inte bättre så växer komjölksallergi
oftast bort vid 2-3-årsåldern. Hon frågade om jag fått utförliga
instruktioner av bvc vad jag skulle leta efter på förpackningar
osv. Ja sa jag, men sen insåg jag att jag inte alls fått något
vidare bra instruktioner.... Förutom allt vanligt som mjölkprotein,
vassle, skummjölkspulver och allt annat som uppenbart innehåller
mjölk ska man t. ex leta efter är
Kasein
kaseinat
skorpsmulor/ströbröd
natriumkaseinat
Krångligt? JA! Men jag lär bli expert efter de här månaderna :)
Ska få remiss till dietist så att vi får ännu mer kunskap.
Äsch, värre saker kan hända, skulle hon vara allergisk mot
komjölk är det ju en fis i rymden om man tänker på allt man kan
råka ut för!

Kommentarer
Postat av: Anne-lii

Är det nån som klarar sånt här är det nog du. Och du har rätt att det kunde finnas det som är värre. Det blir nog bra när hon blir äldre. Många saker brukar växa bort när barnen blir större. Kram

2009-10-13 @ 20:51:30
Postat av: Anne-lii

Är det nån som klarar av detta så är det nog du. Och du har rätt i att det kunde ha vart nåt värre. Många gånger så växer det bort när barnet blir större. Och det ska vi väl tro på när det gäller Tilde. Kram

2009-10-13 @ 20:54:46
Postat av: Anne-lii

Äsch det blev liksom lite dubbelt men jag tror du fattar.

2009-10-13 @ 20:55:39
Postat av: Isabelle

Anne-lii:Åh tack för den peppningen! Du har så rätt, det växer säkert bort om det är mjölkallergi, och om inte så gör ju inte det nåt! kram

Postat av: Jessica

vad skönt att dom kom fram till nåt iaf..och som du säger,finns ju värre saker än att inte tåla mjölk;)

Kram!

2009-10-13 @ 22:42:27
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback