[Utmaningar]

Dagens utmaning:
Storebror är trött och vill sova. Somnar gör han inte
själv utan jag måste ligga bredvid honom och stryka
honom på ryggen. Lillasyster är missnöjd och vill inte
lägga Storebror. Hon skriker högt och länge. Storebror
har svårt att komma till ro i vanliga fall, idag ännu svårare.
Tilde skriker högre och högre, och Liam får svårare
och svårare att komma till ro. Tillslut, hör jag äntligen
tunga andetag. Jag frågar lite försiktigt:
-Liam, sover du?
Inget svar. Jag frågar igen:
-Sover du?
Liam tittar upp på mig och svarar:
-Ja mamma, ja ha jomma(somnat)
Därefter lägger han ner huvudet på kudden och
slumrar in. Vilken sötnos.
Nu pustar jag ut i soffan. Lutade jag huvudet bakåt
skulle jag somna. Men nu ska här bäras och vankas.
Tilde har en oroskväll. Först ska jag torka bajs.
Nåväl, det finns sämre och som tur är sämre dagar.
Imorgonkväll är vi två hemma, tack och lov.

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad jobbigt, men skönt att han kunde somna till slut iallafall!

Kramar

Postat av: Anne-lii

Oj va jag känner igen situationen. Puh vad trött man var när det en gång blev lugnt. Sen när man var två och den andre följde den större att sova. Ja då satt man ensam resten av kvällen för naturligtvis hade den store också somnat. Åtminstone vi levde som två familjer när barnen var liten. Som tur är så blir det bättre men mens det pågår........

2009-10-14 @ 22:06:02
Postat av: Isabelle

Anne-lii: Haha, det känner jag igen. Fredrik somnar nästan ALLTID när han lägger Liam..

2009-10-15 @ 08:26:45
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Anne-lii: Haha, det känner jag igen. Fredrik somnar nästan ALLTID när han lägger Liam..

2009-10-15 @ 08:26:50
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback