[Våga vägra välling del 1]

Projektet har startat. Det heter VVV. Våga vägra välling.
Nu är det slutdrucket välling för Liam om nätterna. Vi har
nog varit alldeles för bekväma och tyckt allt för synd om honom
som har behövt vara hungrig mitt i natten. Nu har jag kommit
till insikt. Han kommer aldrig att sluta äta på natten om vi inte
vänjer av det. Han ÄR  ju hungrig för att han är van att äta om
nätterna. Och för att det kanske är en gosig vana? Att få den
där mysiga varma flaskan mitt i natten och sen slumra om.
Inatt var alltså premiär. Jag kände mig nog som den hemskaste
mamman i världen. Han skrek och skrek - ja vill ha välling, min
mage kiiiker(skriker)! Ja e hungi!! Stackaren. Åh vad jag tyckte
synd om honom. Vi försökte hjälpas åt jag och Fredrik och vara
superpedagogiska och lugna och försökte förklara att magen
måste få vila under natten och att man får välling sen när det
blir morgon och ljust. Till slut accepterade han det och sa
"Okej magen ka få vila" Våran duktiga kille. Tillslut somnade han
om, och aldrig har det väl känts så bra att få knalla iväg och
göra den där flaskan vällingen sen när klockan blev 6.30.
Det kanske tar några dagar, men sen tror jag att han kommer
att sova bättre. Kanske hela nätterna? Är vi hemska?
Är det rätt eller fel att inte ge välling när dom säger att
dom är hungriga?

Kommentarer
Postat av: Josefin J

Tycker ni gör rätt med "VVV". Ni får väl försöka få i han så mkt mat som möjligt innan han lägger sig på kvällen. I morgon åker jag upp till Sorsele igen. Har varit så härligt att vara hemma några dagar. Vad stor Tilde ha blivit. Längtar till dagen vi ses. Ska ni till Myckelgensjö nått framöver? KRAM

Postat av: Anki

Helt rätt gjort! Vi gjorde likadant förut och nu är det ytterst sällan man gör välling mitt i natten.. mest bara när han är lite sjuk.

Det är ju bara en vana för dem nu när de är så stora!!

2009-10-02 @ 12:40:19
URL: http://ankihagman.blogg.se/
Postat av: Ingela

Helt rätt!!

Han vill nog bara ha för att det är en mysig vana.Det där kommer att gå kanon efter ngr nätter..

Trevlig helg på er ;)



Kram

2009-10-02 @ 17:39:53
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: Eli

Ni gör rätt, det kommer ta max några nätter så har han vant sig. Men visst känner man sig hemsk som förälder när de skriker, men tänk att det är för hans skull.

Ha en bra helg!!

Kram

2009-10-02 @ 18:23:44
URL: http://carli.blogg.se/
Postat av: Malla

Joline vaknar inte och vill ha välling på nätterna, men när jag ammade ville hon ALLTID ammas minst varannan-var tredje timme, dag som natt. När hon var 8 månader bröt jag ihop och bad på mina bara knän att jag skulle få sova några fler sammanhängande timmar än bara tre så vi bestämde oss för att nu fick det vara slut på nattkäket. Det tog en natt och sen sov hon som en stock nätterna igenom. Kan tänka mig att det är liknande med välling. Hon var ju inte hungirg utan det var bara en vana. Visst, vi kände oss också jätte elaka och dåliga föräldrar men när det väl var gjort undrar man varför man inte gjorde det tidigre...

Lycka till nu!

KRAM

2009-10-02 @ 18:40:40
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback