[En njutbar tid]

Förresten, så måste jag nog tillägna ett inlägg för att beskriva
hur otroligt fantastiskt livet känns just nu. Förra gången jag
var mammaledig, med Liam, så kände jag inte så många.
Jag tyckte det var rätt långsamt att gå hemma, och jag tyckte
det var så kul att få börja plugga efter 9 månader och lära känna
lite nya människor.

Den här gången däremot, njuter jag varje dag, varje sekund!
Dagarna går fort, jag har lärt känna många fina människor att
förgylla stunder i lekparkerna med och jag älskar vårat nya
boende! Dagarna känns inte längre låånga och tråkiga, tycker
att jag har massor att göra som inte ens hinns med!
Och det är så härligt att ha den insikten att - det göööör inget
om tvätten viks en dag senare, och det göööör inget om sängen
inte bäddas någon dag och det gööör inget om golvet inte
dammsugs varje dag. Den här tiden är till för att njutas av,
tillsammans med barnen! Dom är det viktigaste, mina små
solstrålar!

Tack alla ni mammor med era busungar jag fått chansen
att lära känna! Ni är guld värda för en inflyttad norrlänning
som jag! Ingen nämnd - ingen glömd!
Ni vet vilka ni är - så ta åt er! =)

Kommentarer
Postat av: Eli

Fantastiskt fint skrivet -du har så rätt, vad gör alla dessa så kallade "måsten" -barnen är vårt allt, de betyder så mkt mer än lite dammråttor!

Och i övrigt så håller jag med dig fullt ut -det känns så mkt härligare denna gång, just för att man känner fler!

Förra gången va det roligt att börja jobba igen, men nu vill jag njuta så länge det går!!!!!

Kram

Postat av: veronica med emma och fanny och lina

va härligt att du känner så!!! ja man KAN verkligen inte hinna allt när man har småbarn, här hemma ser det ut som bomben slagit ner ibland, men va gör det?? jag städar lite mer när man får besök helt enkelt:-)

2009-09-16 @ 09:50:18
Postat av: Jessica

håller med dom andra;) och dagarna går mkt fortare om man får träffa andra och prata lite "skit"

Kram på dej!

2009-09-16 @ 10:50:20
URL: http://jessicaandersen.blogg.se/
Postat av: Lakritsfia

ååååhhh jag känner precis likadant!! Är ju ingen inflyttad norrlänning men inflyttad Knutbybo! ;-)Så roligt att få träffa lite folk som bor nära så man inte behöver ta sig genom hela stan typ...

2009-09-16 @ 12:10:32
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Ingela

OK jag tar åt mej då ;)...ja det är kul att så många är hemma nu när man ska vara hemma...

kram

2009-09-16 @ 15:37:11
URL: http://rutan81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback