[Helgen som gått]

Så har helgen passerat lika fort som vanligt.
Våran helg tjuvstartar alltid lite på torsdagar eftersom F
alltid är ledig fredagar - snacka om LYX!

Fredagen tillbringades hemma fixandes. F fortsatte
att greja i Liams rum medans jag och Liam var ute
och rensade rabatter. Eftermiddagen tillbringades hos
F's föräldrar där han målade deras plåt på huset.
Liam törnade in redan 17.30, och kvällen spenderades
hemma tittandes på idol.

Lördagmorgon vaknar Liam 04.15, kommer ut till mig och
Tilde som sover på soffan. Han tittar ut genom fönstret,
får syn på den stjärnklara himlen och utbrister:
-"mamma, titta schärnorna!! bäst jag går till pappa"
Därefter trippade han iväg in i sovrummet och sen
måste han ha krypit upp och somnat om, för vid 06.30
kom han ut och såg att "de e inte mökt längre mamma".
Han sov alltså 13 timmar. Skönt sätt att börja helgen på.

Lördagen, hemma. Fredrik åkte på eftermiddagen in till
stan för att gå på en liten firmafest. Jag fick sällskap av
min rara Lena, och vi satt i lugn och ro hela kvällen och
pratade och tittade på tv. Det är inte ofta vi har tillfälle
att bara sitta ner eftersom det allt som oftast är barn
att hålla efter så det var riktigt skönt att få lite kvalitetstid
med varandra och bara få prata. tack älskling! Ända tills
klockan var 12 satt vi uppe, och om det inte vore för att
det fanns en morgondag hade vi lätt hittat mer saker
att prata om tror jag :)

Söndagen fortsatte hos F's föräldrar där han fortsatte att
måla. Sen åkte vi hem, gjorde oss klara för Alvins 3-årskalas
där vi tillbringade eftermiddagen. Riktigt trivsamt med
glada barn! Hem sen för att fixa käk vilket blev en gudomligt
smarrig köttgryta. Liam åt 4 portioner och det är minsann
inget dåligt betyg! Därefter proveldade vi i öppenspisen,
vilken mysfaktor! Liam somnade vid 19 och Fredrik likaså.
Han har en förmåga att somna när han lägger Liam, vilket
nog blir ganska skönt då han ska upp 05.30 imorgon.
Jag sitter som vanligt uppe och myser med Tilde och försöker
hinna med lite sysslor här hemma vilket inte brukar gå så
bra då Tilde kräver all uppmärksamhet om kvällarna då
magen krånglar.

Idag har jag testat att äta mjölk igen, vilket inte funkade alls!
Nej nu tänker jag inte testa mer på någon månad, det är inte
värt det när hon får så ont.

Imorgon förmiddag väntar ledigdag för Liam från dagis, så
vi ska ta en promenad till öppna förskolan och se hur läget
är där nu för tiden.

Natti natti !



















Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som ni haft en trevlig helg;) mysigt att elda i öppen spis...

Tänkte oxå gå till öf nån dag,lite svårt att komma iväg på morgonen bara:)

Kram!

Postat av: Lakritsfia

Då är det mjölken alltså...? Men duktig du som låter bli! Destu större chans att hon kommer kunna dricka mjölk i framtiden!

2009-09-21 @ 12:59:26
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Lakritsfia

Då är det mjölken alltså...? Men duktig du som låter bli! Destu större chans att hon kommer kunna dricka mjölk i framtiden!

2009-09-21 @ 12:59:41
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback