[Mjölkfritt! ]

Eftersom Tilde lider av magont om kvällarna och har fisar som
luktar "värre än järven"(uttryck hemifrån) har jag nu börjat
utesluta mjölkprodukter. Istället får jag äta soja och havre-
produkter. Dom smakar skit. Så när jag nu sitter och funderar
på vad vi ska tänkas äta till middag kommer jag absolut inte
fram till någonting. Jag är så sugen på fiskgratäng, men jag
tycker inte det smakar gott med fiskgratäng utan cremefraiche
eller riktig matlagningsgrädde. Kanske får det bli makaroner
och korv idag med.

Jag hoppas att den här testveckan går fort och att vi märker
resultat, för OM det nu är så att hon är känslig mot komjölk
så är det ju lätt värt det att äta mjölkfritt även om det inte
är så gott, bara hon slipper ha ont. Men att BÅDE äta mjölk-
fritt och ha en flisa som har ont är inte värt det.


Kommentarer
Postat av: Mia

Fy stackars lilltjejen,håller tummar att det ger resultat,att hon slipper magknip nu!!



Men jobbigt för dig..kan tänka mig att det blir jobbigt vid matlagning..har inte en aning hur havremjölk smakar men antar att de inte e så gott :-(

Ja det blir säkert bra med overallerna..ska kolla på dom i butik och välja efter det :-)

Som du säger så är ju inte svenska vintrarna så kalla utan slaskiga och varma och då duger ju fleeceregnkläderna bra...



Kram,kram



Postat av: carro

Hejsan! ville bara säga att du har en grymt snygg header o design på bloggen. Verkligen älskar den!



Kram

2009-09-02 @ 12:57:06
URL: http://carrobruden.blogg.se/
Postat av: Sara

Det finns ju faktiskt laktosfria produkter. Fast det kanske inte hjälper i det här fallet?..

2009-09-02 @ 13:10:03
URL: http://dreyra.blogg.se/
Postat av: Josefin J

Jag håller mig till laktosfritt. Är själv lite känslig mot mjölk. Hoppas allt i övrigt är bra. kram

2009-09-02 @ 15:05:45
Postat av: Lakritsfia

Duktig du är!!!! :-p vi gjorde JÄTTEGOD fiska gryta på havre grädden och den blev super!!!riktigt riktigt gott! Kan ge dig receptet om du vill!

2009-09-02 @ 16:12:37
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Sara - Jag utesluter även laktosfria mjölkprodukter eftersom det finns mjölkprotein i det och det kan vara det inte bebisen tål.

Carro - tack!

2009-09-02 @ 21:44:59
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback