[Slapparsöndag]


Dammsugit, tvättat, byggt halsband, lekt med bilar, fixat lunch. 
Vart ute på långpromenad med Lilleman. Gick till badet och han 
cyklade. Och cyklade. Sen skolgården. Efter 2 1/2 timme ute 
i blåsten tyckte jag att det var dags att gå hem. 
När vi kom hem fick Liam göra chokladbollar. Han åt mest,
precis som det ska vara med andra ord. 
Fredde kom hem tidigt från jobbet, och vi har inte hunnit
med så mycket mer än att busa. Busa, busa, busa.
Liam slocknade före 19, och Tildeliten har nyss törnat in 
hon också. 
 
Förresten. Tilde är en riktig kräkmaskin. Nästan VARJE kväll 
äter hon tills hon spyr. Hon äter för att hon är trött och vill  
snutta sig till sömns eller för att hon har ont i magen. 
Tillslut blir det för mycket, och allt kommer upp. Och när 
hon väl börjat kräkas verkar hon inte sluta förräns ALLT 
kommit upp. Ikväll hade jag minuterna innan jag la mig 
i sängen för att söva henne RENBÄDDAT. 5 minuter senare 
var det bara att riva ur lakanen igen. Att jag aldrig LÄR mig 
att lägga mig på en handduk. Jag har ALLTID det i soffan 
iallafall som tur är. Tygsoffa is not the shit när man har småbarn. 
 
Ikväll har jag rensat klart bland alla tusentals foton i datorn.
Imorgon ska jag skicka in bilder för framkallning. 
Mormor - nåt särskilt kort du önskar få på papper?
Liam pratar väldigt mycket om moffa nu. Så fort han ser en 
röd volvo undrar han: "E de min moffa?"
Ibland när någon går förbi här på gatan undrar han samma 
sak. "Mamma, va de min moffa?"
Vilken tur att vi snart kommer brummande till er. 
 
Nej, nu är det nog dags att krypa till kojs.
Öppna förskolan väntar imorgon.
NATTI NATTI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback