[Måndag]

Pustar ut i soffan efter två intensiva dagar med barnen. Tilde
har somnat och Liam är på fotbollsträning med F. Jag njuter.
Tror jag skulle behöva en liten liten paus från mammaledigheten.
Tänk att åka iväg en helg och ladda batterierna, FY så skönt det
skulle vara! Eller en HEL dag hemma själv, skulle inte sitta helt
fel det heller =)
Tilde har varit riktigt gnällig på sistone, gråter så fort jag sätter
ner henne eller lämnar rummet. Idag upptäckte jag en 5:e tand
så det kanske kan vara orsaken. Att det är "någon fas" brukar
man också kunna skylla på ;)
Liam har varit extremt krävande de senaste dagarna. Har han
inte sprungit ut barfota har han sprungit inne med leriga stövlar.
Och har han inte rullat ut en hel toapappersrulle på golvet så har
han gjort något annat. Konstant, hela tiden. Ljudnivån har legat
på max och jag är helt slut i skallen ;) Men det är väl så livet
som mammaledig är, och jag tackar gudarna för att jag får vila
upp mig lite på kvällarna och när han är på dagis 15h/vecka.
Nej, färdigklagat! Idag har vi haft en härlig dag i solen hos Veronica!
När man träffar andra blir Liam så lugn och det är så skönt att
veta att han har fått aktivera sig lite! Annars har han väldigt svårt
att leka själv hemma, behöver aktiveras hela tiden hemma.
Vädret är FANTASTISKT och sedär... nu vaknade Tilde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback