[Höst!]

Jag tillhör nog en av de som inte känner någon ångest över huvudtaget
över att hösten är på intågande. Tvärtom, njuter jag i fulla drag över
de lite mörkare kvällarna, över att få boa in sig lite inne och tända ljus
och dra på raggsockorna. Hösten är ju så vacker dessutom!
Det negativa med höst och vinter är ju dock alla kläder som ska på och
av barnen. Bara tanken på det får en ju att vilja kräkas!

Ikväll har jag dammtorkat dörrkarmar och fönsterlister, gardinstänger,
tavellister, fönsterbrädor och golvlister. Det gör inte jag så ofta. Gör du?
Trist som sjutton, men skönt när det är gjort! När jag ändå var i farten
så oljade vi in matbordet så nu är det fräscht igen! Imorgon ska stolarna
få sig en omgång med!

Sitter och spånar på hur jag ska fixa till vardagsrummet så det blir lite
mysigare och mer ombonat. Första på listan är en svart ryamatta att ha
under vardagsrumsbordet. Förstår inte att vi varit utan matta så länge, tycker
ju att det ser så otroligt kalt ut egentligen. Så småningom ska vi sätta upp en fondtapet
också, och hur kul är det inte att välja och titta på tapeter! :) En mörkbrun/svart
kommer det nog att bli, som är lätt att matcha till alla möjliga färger sen!
Nu i höst tänkte jag satsa på orange, mysigt! Lite plädar, kuddar och ljus
i orange, blir nog jättefint tror jag! Näe, nu ska jag nog släcka ner och krypa
till kojs. Har lite svårt att somna om kvällarna nu bara efter allt kaffe jag bäljer
i mig :) Men idag, 10 dagar utan snus!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va duktig du är!!!!!!!

Det där kommer gå finfint.

Kram

2010-08-26 @ 08:22:16
Postat av: Anonym

Jag tycker också att det är mysigt med höst, men det jag tyckte va trist detta år är att den kom så tidigt kändes det som. Det va väl två veckor sen som jag själv frös så mkt att jag ville klä på barnen överdragskläder -men då va det ändå nästan 17 grader ut.. hahahaha Bara för att starten av sommaren va sååå varm. =)

Det mysigaste är ju som du säger raggsockorna, de tända ljusen, filtarna! MYS!



Kramc

Postat av: Veronica

Tack gumman va gullig du är.

Det betyder mycket.Tack tack! :-)

Kramiz

2010-08-28 @ 07:18:56
URL: http://vera82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback