[En spritfest och hotellvistelse]

Ungefär samma dag som jag lyckades posta ett inlägg om kärlek
bestämde sig vårat modem för att sluta fungera. Jag hade precis
beställt mobilt bredband istället för adsl så jag struntade i det...
Så i fredags kom vårat mobila bredband men jag har haft fullt
upp hela helgen och har inte ens använt en dator :)
Så... jag tar upp den där listan imorgon! Ser ingen anledning
att sitta och knåpa ihop 3-4 inlägg bara för att...

I fredags begav jag mig till stan för att gå på dammiddag i Flogsta!
På en dammiddag fixar herrarna en 3-rätters åt oss tjejer och
det brukar vara väldigt trivsamt :) Hur som helst så brukar man
betala runt en 200 spänn för denna middag och jag ljuger nog inte
om jag säger att minst 75% går till sprit, resten till middag...
Behöver jag säga att maten inte brukar vara något glamouröst?
Så, innan middagen träffades vi några tjejer hos Sandra för att
beställa pizza :)
På middagen fick vi till att börja med en fördrink av den starkare
sorten. Eftersom temat var USA fick vi till förrätt amerikanska
pannkakor med sirap. Till det 3 cider eller öl. Efter detta kom
huvudrätten vilket var EGENGJORDA hamburgare, och jaa...
2 liter vin per 4 personer. Därefter blev det väl 4-6 snapsar
och därefter punsch. Och banana split. Behöver jag säga att
jag var MÄTT? Och givetvis också FULL!!! :) Haha, men jag drack
tack och lov inte ens hälften av allt som serverades, för då skulle
jag mått som många andra gjorde ;) Så grabbarna hade faktiskt
lyckats med maten för en gångs skull och det var bara att ångra
att man klämt en pizza innan ;)Jag var iallafall duktig och tog mig
hem med 00.15-bussen eftersom jag skulle hem för att....


....lämna våra fina trollungar till farmor och farfar och bege oss till
Västerås ett dygn på lördagmorgon! Väl där shoppade vi, åt himmelskt
god mat och drack lite öl/cider, shoppade lite mera och sen gjorde vi typ
det bästa på hela helgen... la oss på hotellrummet och sov i 2-3 timmar. GUD
så skönt det är att sova efter maten... underbart. Därefter gick vi
ut och käkade kinabuffé som vi nog skulle klarat oss utan eftersom vi
inte var särskilt hungriga. Sen gick vi tillbaka till hotellet och slappade.
Gud vad skönt det var att bara ligga ner och bara vara. Somnade tidigt
gjorde vi och sov i 10 timmar utan att behöva vakna. UNDERBART!!!
Och det sista underbara var ju hotellfrukosten, åh vad gott det var!!
Jag som älskar frukost med, världens lyx!

Så den här helgen har jag gjort två saker som jag inte gjort sedan
innan Tilde föddes..
1. Min sista fylla innan Tilde kom var på dammiddagen för två år sen
och då kom jag hem med taxi 6 på morgonen. Sen kanske jag varit
lite småfull någon gång däremellan men grabbarna på DV vet hur man
bjuder damer på sprit, det är en sak som är säkert.
2. Sovit 10 timmar i sträck utan att vakna. Åh vad skönt det var..

Borta bra - hemma bäst! Det var hur mysigt som helst att få kramas
med busungarna när vi kom hem igen! Tilde har nu sovit borta två
gånger och det har gått så bra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback