[Min(a) Bästa Vän(ner)]

BÄSTA VÄNNER

Jag har ingen bästa vän. Jag har turen att ha flera styckna som jag kan
klassa som mina allra bästa vänner. Det vore orättvist och oärligt att skriva
om bara en och här kommer de i bokstavsordning.

ANNA-KARIN är den vän som jag känt under kortast tid men det känns som att vi känt
varandra en hel evighet! Vi började umgås som mest under förra året och det
var där under sommaren när vi båda gick höggravida som vi verkligen hittade
varandra. Anna-Karin är en fantastisk människa! Hon är väldigt lätt att lära känna.
Hon är öppen, social och har nära till skratt. Att prata är en av hennes starkaste
sidor men hon är lika bra på att lyssna. Det är inte bara jag och Anna-Karin som är
bra vänner, utan även våra män och sist men inte minst våra barn. Inte nog med
det så bor vi bara ett stenkast ifrån varandra vilket jag tycker är nästan för bra för
att vara sant! Jag är så otroligt tacksam över att vi har fått vara mammalediga
tillsammans och kunnat fördriva så många timmar tillsammans.
Anna-Karin är en otroligt positiv människa och är ett energiknippe som smittar av
sig på de flesta. Den här bilden på Anki beskriver henne så otroligt bra för hon kan
verkligen bjuda på sig själv! :)
Tack för att du finns i mitt liv bästaste Anki - Jag älskar dig!


LENA har funnits i mitt liv sedan 2001, alltså snart 10 år! Vi träffades i Umeå där vi
båda bodde på elevhem tillsammans med en hel drös ungdomar i korridor. Efter en
termin flyttade vi ihop till en lägenhet i centrala Umeå varav vi båda tog beslutet
att flytta "hem". Båda hamnade på gymnasium i Övik,  därefter hamnade båda i
Uppsala och nu bor vi på gatorna bredvid varanda i Björklinge! Helt fantastiskt vilken
resa vi gjort tillsammans! Med Lena har jag delat så ofattbart många stunder, både
jobbiga och helt fantastiska. Jag är så tacksam över allt vi gjort och allt vi delat. Vi
har suttit tätt intill i soffan under samma filt och tittat på Big brother, kväll efter
kväll.Vi har festat, festat och åter festat. Vi har druckit thé, fikat, shoppat, tränat
och sovit över hos varandra massor av gånger. Med Lena behöver jag aldrig vara
någon jag inte är och vi kan lätt sitta tysta tillsammans under en längre stund utan
att det känns konstigt. Vi vet precis vart vi har varandra och skulle något kännas
konstigt skulle ingen av oss vara rädda för att säga vad vi tycker. Vi skulle aldrig
gå runt och vara sura på varandra utan att prata om det och det är så tryggt!
Jag älskar dig Lena!

FRIDA är min äldsta vän och vi har växt upp "granngårds". Frida är en kvinna jag
beundrar otroligt mycket! Jag har ingen aning om vart hennes drivkraft kommer
ifrån men hon är kvinnan som klarar allt hon tar sig för!
Vill hon riva sitt kök och bygga ett nytt så gör hon det. Ja, det är det hon håller på
med just nu faktiskt. Frida har jobbat som servicetekniker till mjölkrobotar och åkt
land och rike runt för att fixa dessa mjölkrobotar som bönderna använder sig av.
Nu har hon istället tagit över hennes pappas bondgård och blivit mjölkbonde!
Glass tillverkar hon också och driver Myckelgensjö Glassfabrik. Frida känner mig
också väldigt bra och med henne kan jag alltid vara mig själv. Även fast vi inte
pratar särskilt ofta så skulle jag kunna ringa henne precis när som helst och allt
skulle vara som vanligt.
Tusse, I adore you.

MIRJAM - Sen har vi Mia som jag inte kan beskriva med ord hur mycket våran
relation betyder, har betytt. Vi är själsfränder och trots att vi tappat varandra
lite på vägen vet jag att vi alltid kommer att älska varandra, oavsett och vara
så tacksamma för vad vi en gång kunde ge varandra. När jag saknar henne och
våran relation så försöker jag att tänka att det var tur att vi fick stå varandra
som närmast när vi båda behövde det som mest!
Mirjam är en människa med ett fantastiskt inre. Hon är så ärlig, sann, djup en
människa kan vara. Hon är en talang på att sätta ord på sina känslor och jag
hoppas att hon någon gång kommer att skriva en bok.
Mirjam - Utan dig, skulle jag inte varit den jag är idag!


Kommentarer
Postat av: Anki

Och jag älskar dig gumman!! Gud nu blir jag alldeles rörd! Du är bäst vännen, kram!!

Postat av: Mirjam

Jag älskar dig Isabelle!

2010-12-20 @ 10:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback