[Det finns inga dåliga väder...]

...men vad gör man om man inte har nå bra kläder da?
Måste införskaffa både regnkläder och stövlar, typ omgående!
Att inte mamma har några regnkläder är väl knappast nån
giltig anledning till att stanna inne i flera dar vid regnväder va?
Idag hade jag lovat Liam att gå till badet och leka vid vattnet,
och i sanden, något jag fick några bittert när det regnade och
regnade och regnade.... Tillslut kom vi oss iväg ändå än fast
jag hoppats att han skulle glömma bort det.
På med regnkläder på båda barnen, Tilde drunknade i sin
regnjacka i stl 80.
Liam utbrast när vi kom till stranden:
-Mä! Äj de baja vi häj?
-Jaa, svarade jag. Dom andra tyckte nog att det var lite för dåligt väder idag.
(Och ångrade att inte vi satt inne och glodde vi med)
Liam stod och ryckte på axlarna en stund och sa sen:
-"Man få väl klä på sig då"
HAHAHA. Bra tänkt där! Inte har han några problem med regn och blåst inte,
ugnen fryser ju aldrig!
Tilde åker motorcykel i lekparken
Och likaså Liam...
Fast vi bara hade sittvagnen då F tog med sig liggvagnen i bilen
somnade Tilde som tur var! Jag önskade att jag fick ligga inbäddad
likadant!
Tillslut frös jag så mkt så jag fick muta Liam med popcorn och film
om vi gick hem :) Det var riktigt blåsigt och kallt, usch och fy!
När vi kom in byggde vi koja och gjorde popcorn, supermysigt!
Liam o Tilde busade som aldrig förr och Tilde kiknade av skratt
när Liam lekte tittut med henne i kojan. Dom kröp ut och in, in
och ut och hade jättekul.
Ja, det var våran dag det!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh vad du är tapper ;)...Klart Liam tyckte det va konstigt att bara ni va vid badet???Gud va jag skratta när jag läste det..Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback