[Skämmes, ta mej faan!]

Vårat dagis är det bästa i världen! Vi har fröknar med ett
brinnande engagemang, som är ärliga, som alltid tar sig
tid och pratar med oss och berättar om saker som hänt,
de är så fantastiskt gulliga och ingen är gladare än jag över
att just de 4 tar hand om min son och att även Tilde kommer
att få plats just där. Jag tänker på det varje vecka, hur tacksam
jag är över just vårat underbara dagis. Det är en härlig känsla!
Att få känna sig trygg med de människor som tar hand om ens
barn, är det viktigaste i världen!

Men extra tacksam blir jag, när jag hör hur andra barn har det
på sina dagis och hur förskoleledningen och personal agerar. När jag får höra hur
stora barngrupper det är på vissa dagis blir jag så tacksam över
vår lilla grupp. Samtidigt blir jag
så ledsen, över att inte alla barn får ha det lika bra.
Jag blir ledsen och orolig när jag hör hur dåligt föräldrarna mår,
hur ingen verkar bry sig, hur personalen rycker på axlarna åt
något så allvarligt. Nej, jag blir inte ledsen. Jag blir förbannad,
och det händer inte ofta!
Varför ska barn behöva tåla så mycket? Något som skulle vara
helt oacceptabelt för en vuxen räknas som "nånting som händer"
när det gäller barn. Dessutom ska man spara pengar, på våra barns trygghets
bekostnad. Förjävligt.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag håller med dig helt och fullt!

2010-06-11 @ 08:30:38
Postat av: Heddan08

Mycket bra skrivet!! Håller med till 100%. Trevlig helg:)

2010-06-11 @ 12:01:02
Postat av: Fia

Ja det är tamefaaan i mig FÖRJÄLIGT! morr Önskar att alla barn fick ha det lika bra som våra barn på dagis! Nu vet jag inte vad som hänt just i detta fallet mn man kan ju tänka lite typ på dagiet i yby så kokar jag!!!!

Postat av: Ywonne

Hej Bella. Jag förstår vad du syftar på, och jag blir både ledsen och arg när du skriver att vi inte bryr oss och bara rycker på axlarna.Vi blir också frustrerade för att vi inte räcker till. Ywonne

2010-06-11 @ 19:05:21
Postat av: Eli

Men fy va fruktansvärt! Håller med dig fullt ut!

Lider med de drabbade.

Kram

2010-06-11 @ 23:25:17
URL: http://carli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback