[Apless på FK.

Försäkringskassan. Det eviga irritationsmomentet.
Alltså, kan någon förklara, varför man inte kan få ut tillfällig
föräldrapenning om man behöver ta hand om ett barn när
ordinarie vårdaren är sjuk om barnet är under 240 dagar?
Är ett barn under 240 dagar lättare att ta hand om än ett
barn på 250 dagar? Eller VARFÖR????
När jag låg hemma och hade 40° feber, skulle Fredrik alltså
åkt och jobbat istället för att varit hemma och lämnat, hämtat
Liam på dagis samt tagit hand om Tilde för att vi inte skulle
förlorat en dags arbete på det. Någon måste förklara varför!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack så mycket, ja jag hoppas också att allt ska gå bra...har läst om dom som också fått reda på att dom har sköldkörtelproblem vid inskrivningen och lyckats ta sig genom en hel graviditet och fått en frisk bebis..sen är ju den största missfallsrisken över nu iaf..

Jag har faktiskt kollat tradera och det var där jag upptäckte att det fanns :-D men tyvärr var dom i fel storlek..men ska kolla på H&M igen..var ju bara ute efter tighta mammajeans när jag var där sist så kan ju hända att dom har :-)

KRam!!

Postat av: Fia

Dumma i huvet da! Enda förklaringen... Tröttsamt hur som helst...

2010-03-10 @ 19:30:00
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Eli

Får du svar på frågan så vill jag också veta -detta har jag nämligen undrat alla de ggr jag hunnit vara sjuk sen Tim föddes, det har ju blivit en hel del ggr med 40 graders feber och även mjölkstockning/bröstböld..så svar på frågan skulle va intressant. Näe, de gångerna har Jimmy fått ta ut föräldrapenning.

Allt för att man ska göra av med föräldrapenning så fort som möjligt eller?? SUCK

Kram

2010-03-10 @ 20:29:29
Postat av: Anki

Nej men är det sant?? VA F-N I H-LVETE är det för fel på dom? Jahapp då vet jag ju varför Johan inte fått VAB än.. för att han inte kommer få VAB! Kul. Verkligen. Skitkul.



2010-03-11 @ 00:21:55
URL: http://ankihagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback