[Alla helgons dag]

OBS! Inlägget skrevs i lördags men blev av någon anledning inte postat...

Nu är det redan lördag och vi har redan varit hos mamma och pappa
i tre dagar. Dagarna verkligen springer iväg utan att man gör något
vettigt alls. Imorgon åker Fredrik hem och det känns verkligen tråkigt!
Även syster med familj åker tillbaka till Umeå och det kommer att bli
tomt här... Liam och Linus leker så bra och på ett helt annat sätt än
sist vi sågs i somras. Tilde är på topphumör hela tiden och njuter av
all uppmärksamhet hon får.

Vad har vi då gjort? Tjaa.... det vet jag inte så noga. I fredags eldade
morfar, Fredde och grabbarna upp en soffa. Det var spännande! De
tog den skabbiga soffan, satte den på fyrhjulingsvagnen och körde
ut den på en lägda(åker) och tände på! WOW! Vi tittade på kossor,
traktorer och kollade in en död älg hängandes i slakthuset. WOW IGEN!
Tilde älskade kossorna! Jag tycker det är helt fantastiskt att mina barn
får möjligheten att komma till landet, uppleva kossor, och traktorer.
Det ÄR verkligen inte alla förunnat, men för många så självklart.
Igår fiskade pappa, Fredde och Liam upp 4 regnbågslaxar! MUMS.
Idag har vi grillat korv och umgåtts med min farbror Svenne och faster
Marita! Idag har vi ätit rådjur som pappa skjutit från sovrumsfönstret.
COOLT VA?

Idag har vi även besökt Emils grav, och tänt ett ljus. Det känns så sjukt
overkligt att stå där, att läsa hans namn på en gravsten. Det känns fel,
fel, fel. Det borde inte finnas en gravsten med hans namn. Graven är
så vacker, fridfull och det kändes bra att få en stund vid den. Men ändå,
så känns det så förbannat FEL. Det var alltid så självklart när man kom
hem, när man gick upp till lagårn för att kolla på kossorna så snackade
man alltid med Emil. Nu skulle jag göra vad som helst för att få träffa
honom igen. Det är så svårt att inse att han är död och att han aldrig
mer kommer tillbaka. Men jag vet, att någongång så ses vi igen!

Kommentarer
Postat av: Eli

Låter som ni har det toppen däruppe!!!

Ja, det där med lantlivet vill man verkligen att barnen ska få uppleva på ett eller annat sätt. Det minns jag så tydligt från min barndom, hur vi fick åka traktor, va med vid mjölkning osv, osv.. Härligt!



Det där med att gå till gravar där någon man älskar ligger kommer man nog aldrig vänja sig vid. Men det är skönt om det känns som en rofylld och fin plats, då känns det finare trots det jobbiga!

Pappas gravsten har hans egen handstil -alltså hans namnteckning -det är vackert och personligt, men också jobbigt såklart!



KRAMAR till dig

Postat av: Malla

Aj vad ont det gjorde i hjärtat att se Emils grav. Jag har aldrig tagit mig dit. Det känns som du säger fel och overkligt. Så orättvist.

KRAM

2010-11-15 @ 20:02:12
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback