[Kladdkaksmuffins med choklad i och på!]

Idag har jag bakat supergoda kladdkakemuffins! Dom är sliskigt
söta men ack så goda! Här kommer receptet:
Ingredienser:
100 g margarin eller smör
ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
300-400 g blockchoklad (t ex Marabou Daim,apelsinkrokant eller mintkrokant)
Gör så här:
Smält fettet och låt det svalna. Vispa ägg och socker vitt och poröst. Tillsätt fettet i äggsmeten och blanda mjölet med kakao, salt och vaniljsocker, tillsätt sedan även det. Lägg undan 20 chokladrutor och hacka resten i mindre bitar. Lägg chokladhacket i smeten och rör runt med en sked. Häll upp i formar och grädda i 200°C, 10-15 min i mitten av ugnen. När de är gräddade, lägg en ruta blockchoklad på varje muffins och låt smälta.
Jag brukar använda vanliga bakformar i aluminium och får då ca. 20st.
MUMS!!

Kommentarer
Postat av: Eli

TACK gumman för din fina kommentar! Och jag förstår precis hur du menar -önskar ingen att behöva gå igenom det! <3

Många KRAMAR till dig!



Det lät mumsigt det där -kanske ska testa vid tillfälle!!! =)

Postat av: Anki

Hallå har du bakat kladdkakemuffins utan att komma hit och bjuda?????????



;-)

2010-11-04 @ 23:53:45
URL: http://ankihagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback