[Lördag & lasagne]

Härliga helg! Åh vad mysigt vi har det här på Movägen i helgen :)
Dagen började med fruktansvärt magont, tog mig knappt ur sängen.
Men eftersom Fredde var iväg och jobbade var det bara att bita ihop!
Trodde jag skulle bli tvungen att ringa hem honom men som tur är
har jag snälla barn som såg på tv och lekte i Liams rum när jag låg
i hans säng. Tillslut gick det över, vilken tur!

Sen knallade vi över till Lena för overallsbedömning och sko och
fotmätning. Tydligen tycker Lena att jag är någon sorts expert, men
jag vet inte det ja! Kan iallafall säga att jag tycker att ALLA som inte
har en mätsticka för skor och fötter borde skaffa en, det är toppen! :)
Nu inväntar jag F, Liam och storkusinerna som ska sova över hos oss
inatt! På spisen står en färdiggratinerad lasagne som jag verkligen hoppas
är god för den tog över 2 timmar att göra och innehåller både delikatesser
såsom parmesanost, vitt vin och rotselleri :) Receptet fanns i receptfoldern
jag fick med parmesanosten från Buzzador.

Nu ska jag göra färdigt polkakladdkakan som jag började med imorse,
hoppas den är god! Kladdkakan ska tydligen vara riktigt kladdig och sen
ska man på med ett lager polkatryffel bestående av grädde, vaniljstång,
mixade polkagrisar och vit choklad. Visst låter det som en hit?
Återkommer med resultat! :)

Kommentarer
Postat av: Eli

Usch din stackare, magvärk är aldrig kul -speciellt inte när man är ensam med barnen, det är hemskt.

Skönt att du blev bättre -vet du vad det berodde på? Tänker på dig!



Mätsticka låter ju som en SUPERHIT -vart köper man det? Alla skoaffärer eller bara vissa?



Både middag och efterrätt lät ju hur mumsigt som helst -du vet vart jag bor va..? HAHAHAHA

MYS!

Ta hand om varann ikväll och mumsa rejält!

KRAMAR till dig!

Postat av: Ingela

Åh det receptet vill jag ha =),lät jättegott

2010-10-30 @ 20:34:52
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad skönt att jag inte är ensam :-D

Jaa det var underbara Britt som vann sista ja :-)

Nej man har ju inte direkt samma tid nu att sitta och kolla som man hade då...

Kram!!

2010-10-31 @ 00:23:35
URL: http://mariat80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback