[SKOHJÄLP!!]

Hörrni, ni är ju så många småbarnsmorsor som läser min blogg,
och eftersom ni är typ bäst så måste ni hjälpa mig nu!
Vad har ni på fötterna på era barn under hösten? Nu kanske man
har gympadojor, men när det blir kallare? Har haft adidas goretex
till Liam men nu har jag tröttnat på dom, tycker inte dom sitter nå
bra alls och känns klumpiga...

Vad ska jag köpa?? Gärna nåt som står emot lite vatten!
Behöver även till Tilde!

OCH NU JÄKLAR SVARAR NI!!

Uppdatering:
Tack alla ni för alla svar :) Det här hittade jag på tradera till Tilde igår på
tradera för 58kr! Ett par viking goretex kängor som hon får ha under de
kallare höstdagarna..
Bara Liam kvar nu... får se vad jag lyckas hitta!

Kommentarer
Postat av: Eli

Ja, nu jäklar svarar vi! =)



Till Noah har jag köpt "allvädersstövlar" från skopunkten som han ska ha i höst. Det är ju nån blandning av gummistövel o höststövel. Men utan gummi..öhh.. Verkade superbra och det är ju så kort period. Till vintern har jag köpt timbaland till honom.



Elin har vanliga gummistövlar (som hon ej vill använda) och höststövlar med foder. Till vintern har hon everestskor, som jag hoppas ska passa. Inte provat ännu..



Tim får ta det som finns efter Noah, finns ett par höstkängor (inget speciellt märke) men utan foder, finns gummistövlar o sen vinterkängor. Men han går ju inte ännu, så idag hade han galontossorna!



Vet inte om du blev nå klokare av mitt svar..

Än så länge vill inte Noah ha annat än gympadojor eller liknande iofs..idag blev det gummistövlar.

Kram

Postat av: Ingela

Ja du,Ebba har ju sina svarta stövlar som är tunt fodrade men dock inte vatten tåliga,så då blir det gummistövlar.Skit svårt just denna årstid..Lycka till ;)

2010-09-20 @ 10:02:46
URL: http://rutan81.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kavat med ullfoder:))

2010-09-20 @ 10:43:41
Postat av: Isabelle

kavat med ullfoder, har man det både höst och vinter eller bara höst?



2010-09-20 @ 11:21:09
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Googla Kavat Idun:) Höst känga som jag har köpt till mina 2 stora barn. Mvh Emelie

2010-09-20 @ 11:54:40
Postat av: Fia

LÄTT fodrade gummistövlar! Tjejerna gillar det bäst plus att dom då kan hoppa runt i vattenpölar HUR mycket som helst! :-D Sen när det fryser p då är det ju såklart vinterkängor som gäller. Bara att slänga in en raggis ifall det blir lite kallt på morgonen. Mina barn fryser INTE lätt. Kanske hade varit annat annars...

2010-09-20 @ 12:36:46
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: Bella

Hihihi Fia, jag tycker Liam blir toksvettig och instängd om fötterna i gummistövlar, och klumpigt! :) Men dom håller ju bra mot väta iaf ;) ;) Måste ha ett alternativ till dem, något smidigare :) Men TACK ändå för din kommentar :)

KRAM

2010-09-20 @ 13:50:07
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Fia

hahahaha! Mina passar det perfekt att ha fodrade gummisar när det är typ någon minus till 1-3 grader typ. Nu när det är så varmt som 5-6 grader på morgonen har de vanliga gummisar! PERFA! :-D Mina röjer ju inte runt så mycket så det blir inte så klumpigt för dom då kanske? Vet inte, de väljer dom själva! :-D På eftermiddagarna har de vanliga gympadojjor.

2010-09-20 @ 19:11:10
Postat av: Malla

Joline har galet svettiga fossingar men man vill ju inte att hon ska frysa ändå. Just ni varvar vi mellan gympaskor, gummistövlar utan foder och Everest kängor typ. Dom är liknande med de addisas du skrev om, dvs ganska klumpiga men dom känns rejäla och är varma i alla fall. Tycker det är jättesvårt jag med! Ännu värre är det ju med vad dom små ska ha för jackor och tröjor...

2010-09-21 @ 08:06:35
URL: http://www.metrobloggen.se/malinolson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback